امام‌جمعه ابرکوه مطرح کرد
امام‌جمعه ابرکوه گفت: پیام ارزشی رهبر معظم انقلاب و توصیه ایشان به دانشجویان مبنی بر تلاش برای بی‌نیاز کردن کشور از بیگانگان می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت علمی کشور باشد.
کد خبر: ۷۰۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 19 January 2019

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به پیام سالانه رهبر، اظهار کرد: این پیام ارزشی که طی آن به دانشجویان توصیه‌شده است تا در هر نقطه از جهان که هستند به حرکت پیشرفت و بی‌نیاز کردن کشور از بیگانگان تلاش کنند، می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت علمی کشور باشد.

حسینی تصریح کرد: باید تلاش کرد تا تارهای شبکه ذهنی جوانان غربی که تحت نفوذ، سلطه و سیطره جریان غالب رسانه‌ای غرب هستند با بافته‌های اسلام هراسانه تبلیغات شیاطین آمریکایی، عربی عجین نشود و اسلام را مترادف با تروریست ندانند.

وی یادآور شد: در نگاه رهبر حکیم و دوراندیش ایران در چشم‌انداز ۵۰ ساله، ایران اسلامی به‌عنوان یک ابرقدرت معنوی، پرچم‌دار اخلاق و تمدن جهانی بال‌وپر خواهد گشود و نه‌فقط ملت‌های مسلمان را مژده رهایی و آزادی خواهد داد بلکه نوید از بند رستن ملت‌های غربی از سلطه و سیطره ظلم و حاکمیت غول‌های سرمایه‌داری نظام سلطه جهانی و صهیونیسم بین‌الملل را نیز می‌دهد.

امام‌جمعه ابرکوه در ادامه به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: آن صدیقه مطهره اولین شهیده راه ولایت است که میدان‌دار مقابله با توطئه ترور شخصیت حضرت علی (ع) و دفاع از ولایت و اعتراض به مردمان خنثی و بی‌بصیرت بود.

حسینی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اذعان کرد: انقلاب با رهبری الهی، تجلی‌بخش توحید ربوبی شد و حاکمیت تشریعی الهی را با نابودی حاکمیت ۲۵۰۰ ساله ستم‌شاهی و طاغوتی محقق ساخت و جامعه مرده و سلطه‌پذیر ما را، روح انقلابی داد.

وی عنوان کرد: امروز سرعت پیشرفت علم ۱۱ در ایران برابر دنیا شده، ایران دومین کشور دارنده تکنولوژی بیودیزل در جهان، هشتمین کشور تولیدکننده اورانیوم ۲۰ درصدی قدرت هسته‌ای، دومین کشور تولیدکننده هواپیماهای استراتژیک خورشیدی در جهان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: ایران به برکت انقلاب تنها کشور تولیدکننده پرینتر سه‌بعدی میکروسکوپی در خاورمیانه، تنها تولیدکننده اینترنت چشمی ایمپلنت چشمی، نخستین تولیدکننده پودر استخوان در جهان، سومین تولیدکننده دکل‌های انتقال برق در جهان، یکی از هشت کشور فضایی دنیا و سومین کشور دارای فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در جهان است.

خطیب جمعه ابرکوه افزود: از نظر بهداشتی و درمانی اولین کشور تولیدکننده داروی گیاهی برای درمان روماتیسم و اولین کشور دارای دانش ساخت پروتز عصبی در جهان، نخستین کشور پیونددهنده و زیست مصنوعی در جهان، دومین کشور در درمان تالاسمی با پیوند مغز و استخوان در جهان و چهارمین کشور تولیدکننده داروهای بیوتکنولوژیک در جهان است.

حسینی اضافه کرد: ایران از نظر علم و فناوری دارای مقام اول در حوزه فناوری نانو در جهان، دومین تولیدکننده نانو دارو، دهمین کشور در فناوری لیزر و دارای رتبه نخست پژوهش‌های هسته‌ای در خاورمیانه است.

وی تصریح کرد: از نظر نظامی نیز ایران یکی از کشورهای تولیدکننده بالگرد شکاری، تولیدکننده جنگنده و یکی از تولیدکنندگان ناوشکن در جهان و دارای شهرهای موشکی با تولید ملی و داخلی به‌ویژه موشک بالستیک در جهان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار