معاون رئیس کل دادگستری استان یزد در امور شوراهای حل اختلاف از افزایش میزان صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف خبر داد.
کد خبر: ۷۰۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲ 19 January 2019

محمدرضا حداد  در جمع مسئولان قضایی و اعضای شوراهای حل اختلاف استان یزد اظهار داشت: در همین مدت نیز 52هزار و 368 فقره پرونده نیز مختومه شده و مانده پرونده‌ها در پایان نه ماهه 6209 فقره بوده است.

وی کیفیت آراء صادره در مجموعه شوراهای حل اختلاف استان را خوب ارزیابی و بیان کرد: از مجموع بالغ بر 52 هزار پرونده رسیدگی شده تنها یک هزار و 839 پرونده مورد اعتراض قرار گرفته که از این تعداد تنها 9درصد از آراء نقض شده است.

این مقام قضایی از افزایش میزان صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف خبر داد و گفت: از مجموع پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف تنها 35 هزار فقره از پرونده‌ها قابلیت صلح و سازش داشته که با تلاش مجموعه کارکنان شورا تعداد قابل توجهی از پرونده‌ها به صلح و سازش منتهی شده است.

وی با اشاره به اخذ رضایت در 7 پرونده قصاص نفس در 9 ماه امسال، اظهار داشت: جلوگیری از اجرای حکم قصاص نفس در 7 فقره پرونده و تلاش در جهت صلح و سازش در این پرونده‌ها را می‌توان از شاخص‌ترین پرونده‌های منتهی به سازش شده شوراهای حل اختلاف در استان ذکر کرد.

حداد استان یزد را از استان‌های پیشرو در مکانیزه کردن شوراها دانست و ابراز داشت: استان یزد با حمایت معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری، تمام شعب شوراهای حل اختلاف به سیستم‌های رایانه‌ای تجهیز و بستر‌های استفاده از تکنولوژی‌های روز را فراهم آورده است و اکنون استان یزد از معدود استان‌هایی است که تمام دعاوی در صلاحیت شوراهای حل اختلاف آن از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت و پذیرش می‌شود.

معاون رئیس کل دادگستری استان یزد در امور شوراهای حل اختلاف، به راه‌اندازی و تقویت شعب شوراهای حل اختلاف در زندان‌های یزد اشاره کرد و گفت: در گذشته تنها یک شعبه در مجموعه زندان‌های استان فعالیت می‌کرد که اکنون یک شعبه به زندان مرکزی یزد اضافه و یک شعبه نیز در زندان اردکان راه‌اندازی شده است که ماحصل تلاش 9 ماه این سه شعبه، رسیدگی و مختومه کردن 790فقره پرونده و آزادی 307 نفر زندانی بوده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار