مدیر مرکز تولید متن سازمان سینمایی حوزه هنری گفت: دنیای غرب سعی دارد از طریق فیلم و رسانه جلو فردیت، تنهایی افراد و فاصله‌ای که بین اعضای خانواده‌ در جوامع غربی ایجاد شده را بگیرد.
کد خبر: ۷۰۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ 19 January 2019

هفتاد و یکمین نشست باشگاه فیلم حوزه هنری یزد به فیلم سینمایی «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت » (Avengers: Infinity War) به کارگردانی برادران روسو که در سال 2018 منتشر شد اختصاص داشت .

داستان فیلم درباره تمام اَبَرقهرمانانی است که عده‌ای از آنها تا به امروز در کنار یکدیگر جنگیده‌اند و برخی از آنان نیز تاکنون در گروه ملقب به «انتقام جویان» حضور نداشته‌اند اما حالا یک دلیل بزرگ برای حضور در کنار یکدیگر یافته‌اند و آن ظهور یک شخصیت شرور به نام تانوس است که قصد دارد تمام شش سنگ ابدیت را به‌دست آورده و ساز و کار خود را در جهان بکار گیرد و به زبان ساده، همه چیز را بکوبد و از نو بسازد! همین اتفاق سبب می‌شود تا اَبَرقهرمانان به‌رغم تمام اختلافاتشان در کنار یکدیگر قرار گیرند و به جنگ با شرارت برخیزند .

«سیدمحمد حسینی» مدیر مرکز تولید متن سازمان سینمایی حوزه هنری پس از اکران «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت»، در جمع هنرمندان و سینماگران جوان یزدی به تحلیل و واکاوی این فیلم ابرقهرمانی، اکشن، ماجراجویی، تخیلی و فانتزی پرداخت .

وی با اشاره به این که همه اَبَرقهرمانان این فیلم که برای روایت یک قصه دور هم جمع شده‌اند هر کدام به تنهایی فوق قهرمان یک فیلم هستند گفت: دنیای سینمایی ماروِل در حالی که می‌تواند از تک‌تک این ابرقهرمانان درآمدهای فراوانی داشته باشد، در این اثر آنها را کنار هم قرار داده و بر اتحاد آنها برای غلبه بر دشمن (تانوس) تأکید دارد .

این منتقد سینما در همین رابطه بیان داشت: نکته مهمی که در این اثر نهفته است و در نقدها نیز کمتر به آن پرداخته شده، این است که آنچه سبب تولید این گونه آثار توسط مارول شده یک بستر اجتماعی در دنیای مدرن است؛ آنها سعی دارند از طریق فیلم و رسانه جلو فردیت، تنهایی افراد، فضای سرد حاکم بر روابط اجتماعی و فاصله‌ای که بین خانواده در آمریکا و غرب ایجاد شده را بگیرند .

حسینی افزود: برای تحقق این امر، نویسنده‌ها در این زمینه اقدام کردند و سینما و انیمیشن هم به این مسئله پرداختند و کم‌کم از مدل قهرمان فردی معروف و اغراق‌آمیز به قهرمانان جمعی رو آوردند تا جلو از هم پاشیدگی کانون خانواده را در جامعه غرب بگیرند، از این رو نویسنده‌ها کنار هم قرار گرفتند و شخصیت‌ها نیز به جذابیت اثر کمک کرده‌اند و به نظرم این فیلم یکی از بهترین آثار مارول است .

مدیر مرکز تولید متن سازمان سینمایی حوزه هنری خاطرنشان کرد: در پشت سینمای مارول که به عنوان سینمای سرگرمی معروف است فلسفه‌ای وجود دارد که باید بیشتر به آن توجه داشته باشیم .

این نویسنده ادامه داد: البته با پایان یافتن فیلم، داستان همچنان ادامه دارد و انتظار برای قسمت بعد جدی‌تر می‌شود، حتی امکان دارد شخصیت‌های جذاب فیلم دوباره زنده شوند زیرا مارول قاعده‌های رایج را می‌شکند و جهان آن فانتزی است .

به گفته وی این فیلم یکی از بهترین و پرفروش‌ترین آثار تاریخ سینما محسوب می‌شود و خیلی هم مورد توجه منتقدان قرار گرفته است .

گفتنی است: نشست‌های هفتگی اکران و تحلیل فیلم باشگاه فیلم حوزه هنری یزد روزهای سه‌شنبه ساعت 18 در نارنجستان هنر این مرکز واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود و ورود برای اهالی سینما و علاقه‌مندان به مباحث آموزشی و تحلیلی سینما آزاد و رایگان است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار