معاون دادگستری:
معاون اداره کل دادگستری یزد در امور شوراهای حل اختلاف گفت: از ابتدای سال 1397 تاکنون 52 هزار و 368 فقره پرونده در شوراها بررسی و مختومه شد.
کد خبر: ۷۰۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ 20 January 2019

محمدرضا حداد افزود: از این تعداد پرونده، یک هزار و 839 مورد اعتراض داشت که تنها 9 درصد از آراء نقض شده است.
وی از افزایش میزان صلح و سازش در پرونده‌ های شورای حل اختلاف خبر داد و ادامه داد: از مجموع پرونده‌های وارده، 35 هزار فقره قابلیت صلح و سازش داشت که با تلاش اعضا، تعداد قابل ‌توجهی از آنها به صلح و سازش ختم شد.
این مسئول قضایی با اشاره به کسب رضایت در هفت پرونده قصاص نفس در این مدت اظهار داشت: جلوگیری از اجرای حکم قصاص در راستای صلح و سازش از شاخص‌ترین پرونده‌های منتهی به سازش شده شوراهای حل اختلاف است.
حداد، یزد را از استان ‌های پیشرو در مکانیزه کردن شوراها دانست و گفت: این استان با حمایت معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری، تمام شعبه های شوراهای حل اختلاف به دستگاه ‌های رایانه‌ای تجهیز و زمینه استفاده از فناوری های روز را فراهم کرده است.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون یزد از معدود استان ‌هایی است که تمام دعاوی در صلاحیت شوراهای حل اختلاف آن از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت و پذیرش می شود.
معاون اداره کل دادگستری یزد در امور شوراهای حل اختلاف، به راه‌اندازی و تقویت شعب این شورا در زندان‌ های استان اشاره کرد و گفت: در گذشته تنها یک شعبه در زندان‌ های استان فعالیت می‌کرد که هم اکنون یک شعبه به زندان مرکزی یزد اضافه و یک شعبه نیز در زندان اردکان راه‌اندازی شده است.
وی اشاره به ای تعداد شوراهای حل اختلاف استان یزد نکرد.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار