مدیرکل راه آهن:
مدیرکل راه آهن منطقه یزد گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 10 پروژه ریلی با حدود 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این استان به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۷۰۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 20 January 2019

سیدمصطفی داوودی افزود: روسازی بلاک محور زرین – ریگ ( در محدوده اردکان چادرملو ) با 20 میلیارد تومان، تونل زرین – ریگ با 30 میلیارد تومان و زیرسازی بلاک زرین ریگ با 35 میلیارد تومان و ساخت فنداسیون جک بالابر واگن در ایستگاه چادرملو با 200 میلیون تومان از جمله پروژه های تجاری – صنعتی تعریف شده است.
وی اظهار داشت: همچنین ساخت پل آرمان با 2.5 میلیارد تومان ، پل 63 با حدود یک میلیارد تومان و پل فیضیه با 250 میلیون تومان در قالب سهولت دسترسی به ترافیک شهر و ساخت بخش های خدماتی در ایستگاه نی باد (در محور اردکان - چاردملو) با 2 میلیارد تومان و مسقف کردن سکوی اول و دوم ایستگاه یزد با حدود 4.5 میلیارد تومان در قالب طرح های رفاهی آماده بهره برداری است.
مدیرکل راه آهن منطقه یزد ، علائمی کردن سوزن های ایستگاه ساغند اردکان هم در قالب فعالیت های حمل و نقلی با حدود 2.5میلیارد تومان را از دیگر پروژه ها عنوان کرد و گفت: عمده توجه راه آهن در اجرای این پروژه ها ، تقویت خدمات دهی به مسافران است.
داودی اضافه کرد: عمده رویکرد در چند سال اخیر بحث مسافری بود و بر این مبنا ، رضایت نسبی 80 درصد از خدمات راه آهن منطقه یزد از نگاه مردم کسب شد، امیدواریم این روند ارتقا یابد.
وی با اشاره به شروع دوباره حرکت قطارهای تندرو در مسیر یزد – تهران و بالعکس هم اظهار داشت: فعلا قیمت ها اعمال نشد، اگر هم افزایش داشته باشد اسفند ماه اعلام می شود و آن موقع اطلاع رسانی خواهد شد.
این مسئول درباره فعالیت های نوروزی هم گفت: تلاش بر این است در نوروز ، با توجه به حجم بالای تقاضای مردم ، قطارهای مسیر یزد – مشهد که هم اکنون یک روز در میان حرکت می کند ، هر روزه شود .
مدیرکل راه آهن یزد با اشاره به تشکیل ستاد نوروزی این مجموعه از حدود 2 هفته قبل و برگزاری هر هفته جلسات آن تصریح کرد: تا 20 اسفندماه با بازدیدهای مستمر از تمامی خطوط ریلی استان ، نواقص رفع خواهد شد.
داودی برپایی سفره هفت سین و استقرار افرادی در ایستگاه راه آهن یزد برای راهنمایی مسافران و گردشگران با همکاری اداره کل میراث فرهنگی را از دیگر برنامه های نوروزی عنوان کرد.
وی با اشاره به تلاش ها برای صفر رساندن تأخیر از مبدا در ایستگاه یزد تأکید کرد: از مسافران تقاضا داریم برای رسیدن به موقع به قطار، یک ساعت قبل از حرکت، در ایستگاه حاضر باشند تا از قطار بازنمانند.
وی در عین خاطرنشان کرد: هم اکنون تأخیر در قطارها از مبدأ یزد به‌طور متوسط کمتر از پنج دقیقه و تأخیر در طول سیر به‌طور متوسط حدود 20 دقیقه است که تلاش می کنیم در ماه های پایانی و بویژه نوروز 98 این عدد کمتر شود.
از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار میلیون مسافر از راه‌آهن منطقه یزد خدمات گرفته‌اند که مبدأ یا مقصد یک‌میلیون نفر از آن‌ها یزد بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد رشد دارد.
با وجودی که تنها حدود هزار کیلومتر خط آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در این استان قرار دارد ، بیش از 30 درصد عملیات معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی مربوط به این منطقه است.
راه‌آهن یزد به دلیل انطباق مرکز ثقل راه‌آهن بر مرکز جغرافیایی کشور ، پرترافیک‌ترین منطقه ریلی کشور است به طوری که در هر شبانه‌روز 120 رام قطار از این محدوده تردد می‌کند که 30 مورد آن مسافربری است.
هم‌اکنون 42 ایستگاه زیر نظر این اداره کل راه آهن منطقه یزد قرار دارد و مهمترین ایستگاه‌های استان شامل نایین، میبد، اردکان، یزد و بافق است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار