شهردار ابرکوه خبر داد؛
شهردار ابرکوه با بیان این که بعضاً شهرها بار روانی بسیاری بر مردم تحمیل می‌کنند، گفت: شهرستان ابرکوه داراي 78 درصد جامعه شهرنشینی است که بستر تعاملات اجتماعی محسوب مي‌شود لذا بايد بتوانیم نشاط اجتماعی را در پیکره شهر نمایان کنیم.
کد خبر: ۷۰۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 20 January 2019

«سید علیرضا رسولی» با اشاره به اين كه اغلب مدیران حوزه شهری دو مقوله «شهرهای انسان‌محور» و «شهرهای سبز» را فرصتی برای توسعه قلمداد می‌کنند‌، تصريح كرد: به دنبال مطالعات کاربردی پیرامون سند چشم‌انداز 1404 و براساس آنالیزهای علمی انجام ‌شده، به گفتمان «ابرکوه، گردشگری، زیرساخت مناسب، انسان‌محور و خلاق» براي توسعه اين شهر دست یافته‌ايم.

وی خاطرنشان کرد: «ابرکوه و گردشگری» پشتوانه و ریشه‌ي تاریخی دارد ولي مقصود از زیرساخت در اين رابطه صرفاً عملیات عمرانی نیست بلکه باید در ابرکوه معابر و محلاتی داشته باشیم که انسان‌های پویا و بافت تاریخی فعال داشته باشیم.

شهردار ابرکوه با تأکید بر افزایش نشاط اجتماعی با ايجاد کانون‌هاي سلامت محله و جامعه، افزود: باید پذیرفت که برخی مسائل در حوزه شهرها بعضاً بار روانی جامعه را افزایش می‌دهد در حالی ‌که مردم باید بتوانند طوری در جامعه زندگی کنند که بار روانی کمتری بر آنان تحمیل شود.

رسولی ادامه داد: در همین راستا نشاط اجتماعی که بستر آن محلات، اماکن ورزشی یا عمومی، پارک‌ها و مجتمع‌های تفریحی و چندمنظوره است، مورد تأکید وزارت کشور قرار گرفته و شهرستان ابرکوه نیز با حدود 78 درصد جامعه شهرنشین كه بستر تعاملات اجتماعی هستند و ما بايد بتوانيم نشاط اجتماعی را در پیکره شهر نمایان کنیم.

وی عنوان کرد: شهرداری ابرکوه در راستاي انسان‌محور كردن شهر، طرح‌‌هایی از جمله ايجاد پیاده‌راه بلوار کشاورز، پیاده‌راه و بدنه‌سازی میدان بسیج تا بخشی از خیابان شهید صدوقی، نصب تجهیزات و آب‌نماها در نقاطی از جنوب شهر، ایجاد روشنایی، ايجاد سایت دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی ویژه شهرک مهر و ولایت، آغاز عملیات اجرایی پارک مسکن مهر را انجام داده و برخی نیز در حال انجام است.

وي همچنین از اجرای دو طرح بزرگ تفریحی و خدماتی با سرمايه‌گذاري ميلياردي شامل پارک 18 هکتاری غدیر و مجتمع چندمنظوره شهروند در میدان امام حسین(ع) در آینده نزدیک خبر داد و گفت: طرح‌های مذکور بر طبق نیازسنجی و پس از انجام مراحل متعدد مطالعاتی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

شهردار ابركوه در پايان نيز به رویکرد انسان‌ محور و پایداری سلامت محله و جامعه در برنامه‌های شهرداری و شورای شهر اشاره کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار