مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر از میزبانی کاروانسرای شمسی برای گردشگران و مسافران نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۷۰۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ 22 January 2019

محمود ادیبان مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پس از مرمت و بازسازی کاروانسرای شمسی واحد گردشگری – پذیرایی در این مکان راه اندازی خواهد شد.

ادیبان افزود: عملیات مرمتی این اثر از چند سال پیش شروع شده که پس از انجام مراحل مرمتی و بازسازی قسمت‌های تخریب شده و با توجه به موقعیت بسیار مناسب این بنا در جهت راه اندازی واحد گردشگری با ایجاد زیر ساخت‌های لازم آماده واگذاری به بخش خصوصی شد و در حال حاضر سفره خانه سنتی در کاروانسرای شمسی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت بسیار مناسب این اثر و قرار گرفتن درکنار جاده اصلی شهرستان اشکذر، این مکان می‌تواند به عنوان کیوسک گردشگری و اطلاع رسانی شهرستان در زمینه معرفی آثار و ابنیه تاریخی و هدایت گردشگران و مسافرین به داخل شهرستان و بازدید از آثار و ابنیه تاریخی قلمداد شود.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر گفت: روستای شمسی رستاق دارای بافت تاریخی ارزشمندی است که به همت بنیاد مسکن و میراث فرهنگی از جمله بافت تاریخی کوی میراث و آثار ثبتی در این محدوده مانند مسجد حاج حسن صفی، خانه ملانوری، مسجد آب انبار تقی وغیره مرمت شده است.

کاروانسرای شمسی یکی از بنا‌های تاریخی و ثبتی بخش رستاق شهرستان اشکذر است که در کنار جاده ترانزیتی یزد – تهران روبروی روستای شمسی بنا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار