دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو:
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان این که ترویج فرهنگ صلح و دوستی از جمله مهمترین ملاک‌های سازمان جهانی یونسکو است گفت: یزد الگویی مناسب برای شهرهای کشور در حوزه فعالیت‌های یونسکو است.
کد خبر: ۷۰۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ 22 January 2019

«حجت‌الله ایوبی» در مراسم افتتاح اولین دفتر نمایندگی استانی یونسکو ایران در یزد با بیان این که اندیشه پایه‌گذاران یونسکو مقابله با جنگ است، اظهار کرد: خوشبختانه کارنامه یونسکو بسیار خوشنام است.

وی با اشاره به خروج رژیم صهیونیستی از یونسکو، افزود: ترویج فرهنگ صلح و دوستی از جمله مهمترین ملاک‌های سازمان جهانی یونسکو است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به افتتاح اولین دفتر نمایندگی یونسکو ایران در استان یزد گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران می‌تواند بسیاری از منافع فرهنگی خود از طریق یونسکو پیگیری کند.

ایوبی با بیان که مردم ایران در بحث فرهنگی سرآمد جهان هستند،‌ تصریح کرد: امسال و سال آینده در سازمان یونسکو اسامی شیخ شهاب سهروردی و دانشگاه جندی شاپور را به عنوان کاندیداهای نام سال یونسکو معرفی شدند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود رسم و رسوم کهن اقوام مختلف ایرانی را یکی از مهمترین ویژگی‌های ایران در یونسکو دانست و بیان کرد: شاید ایران نتواند با برخی کشورهای پیشرفته جهان در حوزه اقتصادی رقابت کند ولی دربحث میراث فرهنگی بسیار پیشتاز است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با تاکید بر این که یزد جزو برجسته‌ترین شهرهای ایران است، اظهار کرد: بنای ما در یونسکو بر توسعه نیست و قصد نداریم تعداد زیادی دفتر منطقه‌ای ایجاد کنیم ولی با استفاده از ظرفیت‌های موجود استا‌ن‌ها سعی خواهیم کرد با تأسیس دفتر نمایندگی موارد را از همان استان پیگیری کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار