مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد با اشاره به این که عدم توجه به گونه نادر آهو انقراض آن را در پی دارد، گفت: براساس گزارشات بدست آمده تلفات جاده‌ای و سقوط در استخرهای بدون حصار مهمترین عوامل مرگ آهو در مهریز است .
کد خبر: ۷۰۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶ 23 January 2019

«نیره پورملائی»  با اشاره به این که طبق آخرین سرشماری انجام شده 850 راس آهو در منطقه کالمند بهادران زندگی می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به این که بیشترین تعداد آهوهای استان در منطقه حفاظت شده بهادران زندگی می‌کنند، عدم توجه به آنها انقراض این گونه را در پی دارد .

وی با بیان این که طبق گزارشات بدست آمده تلفات جاده‌ای نقش مهمی در مرگ این گونه دارند، افزود: ساخت جاده در منطقه حفاظت شده کالمند جان این گونه را تهدید کرده است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد با اشاره به این که سقوط در استخرهای بدون حصار از دیگر عوامل تلف شدن این گونه جانوری در استان است، گفت: در مواردی مامورین اجرایی متوجه تلف شدن آهو داخل استخر مزارع شدند .

این مسئول در پایان با بیان این که اخیرا مامورین پاسگاه محیط بانی مهدی آباد در منطقه حفاظت شده آثار خون، موی آهو و یک تکه آرم پراید مشاهده کردند، خاطرنشان کرد: تحقیقات جهت شناسایی وسیله نقلیه با هماهنگی نیروی انتظامی در حال انجام است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار