یادداشت تحلیلی؛
امام جمعه یزد، تعداد دفعات انگشت شمار پذیرای اهل رسانه بود و حتی مصاحبه اختصاصی صرفا با برخی خبرگزاری ها البته آنهم محدود، داشت. اما بعد از گذشت حدود هفت سال از انتصاب آیت ا…، اوچند روزی است، متفاوت تر شده است.
کد خبر: ۷۰۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸ 24 January 2019

به گزارش تابناک یزد، هفته نامه پرگار در یادداشتی نوشت: از حدود سال ۹۰ که مرحوم شیخ محمدعلی صدوقی به رحمت خدا رفت و آیت ا… ناصری به عنوان امام جمعه یزد، جانشین او شد بر خلاف سلف خود، به شدت در انزوا و کم پیدا در عرصه افکارعمومی بود.
آیت ا… ناصری بازدید و دیدارهای بسیار کمی داشت و به آنگونه که باید با جامعه ارتباط محکمی برقرار نکرده بود. حتی دفتر وی نیز، اخبار کمتری نسبت به برخی ائمه جمعه روستاهای همجوار، از فعالیت های وی منتشر میکرد.
تعداد دفعات انگشت شمار پذیرای اهل رسانه بود و حتی مصاحبه اختصاصی صرفا با برخی خبرگزاری ها البته آنهم محدود، داشت.
اما بعد از گذشت حدود هفت سال از انتصاب آیت ا…، اوچند روزی است، متفاوت تر شده است.
ناصری این بار یهویی و سرزده به بین مردم رفته است. سرزده از چند دستگاه های دولتی بازدید کرده و پای صحبت مشکلات و گرفتارهای جامعه نشسته است. از بیمارستانی بازدید و به پرستاران تبریک روز پرستار گفته است.
پای صحبت مردم می نشیند و حتی طی طریق از منزل به محل کلاس در مدرسه خان واقع در بازار قدیمی یزد هم با گذشته متفاوت شده و به بازار مسگرها و کاسب های خسته اش درددل کرده است.
آیت ا… ناصری که یک روحانی شیعه و البته سنتی قلمداد می شود در کمال ناباوری برای شب یلدا یه عنوان یک مراسم ایرانی بیانیه و پیام تبریک داده است و کلی توصیه اخلاقی کرده است. همه این اتفاقات در مدت زمان چند روز رخ داده است.
مشخص نیست دقیقا چه اتفاقی افتاده است و چگونه یهویی آیت ا… ناصری که تمایل زیادی به «دیده شدن» نداشت، نظرش تغییر کرده و در جهت ارتباط با جامعه به شدت در حال تلاش است. هرچه هست باید به فال نیک گرفت.
هرچند جانشین شخصی مثل شیخ محمدعلی صدوقی شدن، کار سختی است اما آیت ا.. ناصری این چند روز نشان داده به دنبال تحول در سیستم ارتباط گیری با جامعه است. در جامعه امروز استان یزد و خصوصا تیپ مدیریتی استان، جای بزرگتر خالی است و تنها آیت ا… میتواند این جای خالی را پرکند.

چرا امام جمعه یزد این روزها متفاوت تر از قبل شده است؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار