استاندار یزد:
استاندار یزد با بیان این که سرمایه اجتماعی مهمترین دارایی این استان است، گفت: مدارا بارزترین مشخصه مردمان یزد است.
کد خبر: ۷۰۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 28 January 2019

«محمدعلی طالبی» در کنفرانس بین المللی شهر پایدار که با حضور نمایندگان شهرهای پایدار جهان برگزار شد، با اشاره به ثبت جهانی، اظهار کرد: منابع انسانی را مهمترین سرمایه یزد به عنوان شهر میراث جهانی است.

وی با بیان این که سرمایه اجتماعی توانسته شهر یزد را به عنوان شاخصی در حوزه‌های مختلف تبدیل کند، افزود: یزد از دیرباز تاکنون یکی از امن ترین شهرهای ایران بوده و است.

استاندار یزد در ادامه سرمایه اجتماعی را یکی از مهمترین سرمایه‌های این شهر و کشور دانست و گفت: همزیستی مطلوب بین ادیان از دیگر ویژگی‌های شهر یزد است.

طالبی مدارا را از دیگر شاخص‌های برتر مردمان این دیار عنوان و تصریح کرد: روحیه مدارای مردم یزد پیام‌های خوبی به مردم جهان مخابره کرده و این شهر را به نمادی از صلح و دوستی تبدیل کرده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در تمام آمارها و بررسی‌های پژوهشی، سرمایه اجتماعی یزد یکی از بهترین سرمایه‌های اجتماعی در سطح کشور بوده و ما تاثیر این سرمایه اجتماعی را علاوه بر بحث اقتصاد، در بحث امنیت این شهر هم می‌بینیم.

وی اظهار کرد: شهر یزد امروز هم در بحث علم سرآمد کشور است و 25 سال پیاپی این استان صدرنشین کنکور در کشور است و یکی از استان‌هایی به حساب می‌آییم که بالاترین درصد دانشجو با مراکز علمی و دانشگاهی را به خود اختصاص داده‌ایم.

استاندار یزد در پایان گفت: در این مسیر از ایده‌ها، نظرات و پیشنهادهایی که در کلاس جهانی برای پایداری این شهر می‌تواند مطرح شود استقبال می‌کنیم و امیدواریم این کنفرانس به تبادل تجربیات کمک کند و از نظرات افرادی که در این مسیر گام برداشتند استفاده کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار