وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه رفاه مردم ایران اولویت اساسی و مهم در انقلاب اسلامی ایران قلمداد می‌شود، گفت: امروز اگر دشمن کشورمان را در هر نقطه‌ای تهدید کند، وارد عمل خواهیم شد.
کد خبر: ۷۰۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ 29 January 2019

امیر سرتیپ امیر حاتمی صبح امروز در نشست شورای اداری استان یزد که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران تا چند روز آینده به پنجمین دهه خود ورود می‌کند و ما با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی انقلاب کردیم که مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی نیز همین است.

وی با بیان اینکه چهل‌سالگی عدد بلوغ است و مهم‌ترین فلسفه دشمن مبنی بر اینکه گفته نمی‌گذارد، جمهوری اسلامی چهلمین سال خود را ببیند، همین بلوغ و کامل شدن است، افزود: امروز اگر دشمن کشورمان را در هر نقطه‌ای تهدید کند، وارد عمل خواهیم شد و اجازه نخواهیم داد، هیچ گزندی به مردم و سرزمین اسلامی ما وارد شود.

دشمن در طول چهل سال انقلاب تلاش زیادی برای براندازی انقلاب کرده است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه دشمن در طول چهل سال انقلاب تلاش زیادی برای براندازی انقلاب کرده و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نبوده است، اظهار داشت: درواقع تعداد این توطئه‌ها بسیار زیاد است که نمی‌توان آن را شمرد؛ اما خوشبختانه همه این توطئه‌ها نقش بر آب شده است.

حاتمی با بیان اینکه مقایسه برخی از افراد مبتنی بر مقایسه عرصه‌های اقتصادی و فیزیکی، در جهت این است که اهداف اصلی انقلاب بیش از پیش کم‌رنگ شود، تصریح کرد: درواقع رفاه مردم ایران اولویت اساسی و مهم در انقلاب اسلامی ایران قلمداد می‌شود که قطعاً تحقق اهداف اصلی انقلاب تمام مسائل ازجمله رفاه و معیشت مردم را برطرف می‌کند و تمام این مسائل ذیل امنیت قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به برخی انتقادها مبنی بر اینکه چرا کشور ایران با دشمنانی ازجمله آمریکا درگیر است، تصریح کرد: درواقع ما درگیر نیستیم، دیگران هستند که با ما درگیرند؛ همچنین نه‌تنها این درگیری‌ها متعلق به امروز نیست، بلکه متعلق به صده‌های مختلف است؛ چراکه مگر ما در جنگ جهانی اول اعلام بی‌طرفی نکردیم، اما دیدیم که کشور ما چه خسارت‌هایی دید و حتی اشغال شد.

وی در خصوص حضور ایران در منطقه و مقابله با تروریست‌ها، عنوان کرد: امروزه به‌خوبی برای همه مشخص شده که اگر مدافعان، شهدای حرم و رهنمودهای رهبری نبود، امروز داعش را باید از داخل می‌راندیم؛ چراکه داعش نه‌تنها مدعی دین ما بود، بلکه مدعی سرزمین ما هم بود و آن‌ها تا مدعی کسب سرزمین تا خراسان نیز بودند؛ گرچه این ادعا بی‌اساس و خیالی بود اما به‌هرحال وجود داشت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: اگر این اقدامات انجام نمی‌شد، دیگر مسئله به واقعه تروریستی مجلس و اهواز خلاصه نمی‌شد و امروز با صدها حادثه تروریستی در کشور مواجه می‌شدیم که خوشبختانه با حضور رزمندگان و مدافعان و شهدای حرم این تهدید برطرف شد.

امروزه دشمن مدام بر حذف قدرت پایدار و توان موشکی ایران تأکید دارد

حاتمی با بیان اینکه کشورمان امروزه دارای یک قدرت راهبردی بالایی است و باید این قدرت حفظ شود، اذعان کرد: امروزه دشمن مدام بر حذف قدرت پایدار و توان موشکی ایران تأکید دارد؛ اما در این راستا مکرر تأکید شده که قدرت دفاعی ایران موضوعی نیست که بخواهیم در مورد آن حرف بزنیم و مذاکره کنیم.

این مقام مسئول بیان داشت: ما زمانی فقط ۳۰ محصول جزئی را تولید می‌کردیم و کاملاً وابسته بودیم؛ اما امروزه به برکت انقلاب اسلامی با تولید ۷۵۱ خانواده محصول، تمام نیازهای نیروهای مسلح را تولید می‌کنیم که این خاری در چشم دشمنان انقلاب است و این مهم در سایه انقلاب اسلامی محقق شده است.

ما مسیر حفاظت از صلح و امنیت کشور را باقدرت طی می‌کنیم

وی با تأکید بر اینکه ما مسیر حفاظت از صلح و امنیت کشور را باقدرت طی می‌کنیم، لازمه این مهم را اقتدار نیروهای مسلح و تجهیزات دفاعی عنوان کرد و ابراز داشت: امروزه دشمن با تحریم‌های خود، مردم ما را به‌زحمت و سختی انداخته و ما کاملاً در جریان مشکلات مردم هستیم؛ همچنین در این راستا دشمن به‌دروغ بیان می‌کند که مردم هدف هستند؛ درحالی‌که تمام هدف آن‌ها برای انتقام گرفتن از آن‌ها به دلیل استقامتشان و همچنین ناامید کردن آن‌هاست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به مشکلاتی موجود در حوزه صنعت خودرو کشور وجود دارد، تأکید کرد: در راستای خودروسازی که امروز تحت عنوان یک نقطه‌ضعف شناخته می‌شود، بررسی‌های لازم انجام گرفته شده و مشخص شده که در حدود ۳۵ درصد وابستگی زیادی وجود دارد و تأکید شده که تنها در حوزه دفاع همین‌الان می‌توانیم ۹۰ درصد این وابستگی را رفع کنیم.

حاتمی در خصوص درخواست‌های مطرح شده در این نشست ازجمله ایجاد واحد تولید مواد ناریه و تأمین نیازهای استان برای بهره‌مندی از ذخایر معدنی، یادآور شد: در این زمینه بررسی‌های لازم در دستور کار قرار می‌گیرد و شرایط را برای معدن کاران تسهیل می‌کنیم.

وی در پایان همچنین با اشاره به مباحث مطرح‌شده در این نشست ازجمله موضوع آب در استان یزد، خاطرنشان کرد: تصمیم رئیس‌جمهور و دولت در مورد آب جدی است و با مجموعه‌ای از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این راستا به‌طورقطع در حوزه آب استان یزد اتفاقات خوبی خواهد افتاد؛ چراکه در بودجه ۹۸ به این موضوع توجه شده است و بالاترین کمک صندوق توسعه ملی به موضوع آب بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار