امام جمعه یزد در دیدار با وزیر دفاع:
امام جمعه یزد گفت: اگر امکانات در اختیار جوانان قرار گیرد آنها به علوم مختلف دست پیدا می کنند.
کد خبر: ۷۰۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 30 January 2019

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه جوانان ایران ظرفیت‌های بسیار بالایی دارند و تنها لازم است به آن‌ها بها و حمایت لازم داده شود گفت: اگر امکانات و زمینه لازم در اختیار جوانان قرار گیرد قطعا در موارد مختلف جوانان ایران می‌توانند به علوم مختلف دست پیدا کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان افزود: علاوه بر اینکه این اقدام سبب پیشرفت کشور می‌شود، زمینه‌ای فراهم می‌شود که جوانان تحصیل‌کرده ما هم بتوانند خود را پیدا کرده و به توانایی لازم در زمینه حرکت در مسیر پیشرفت کشور داشته باشند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: ممکن است این اقدامات در تشکیلات وزارت دفاع و نیرو‌های مسلح انجام شده باشد، ولی لازم است دیگر ظرفیت‌ها هم زمینه‌ای فراهم شود که استعداد‌های جوانان شکوفا شده و از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نماییم.

وی گفت: به حمدالله تا به الان به دلیل توکلی که در نیرو‌های مسلح کشور وجود دارد، کار‌ها به نحو مطلوب پیش رفته و کشور به قدرت بالایی در زمینه‌های دفاعی دست پیدا کرده است.

امام جمعه یزد افزود: یکی از موضوعاتی که حتما باید در وزارت دفاع به آن توجه شود، افزایش فعالیت‌های تحقیقاتی و میدانی و درگیر کردن جوانان به فعالیت‌های مختلف تحقیقاتی است.

فعالیت‌های صنعتی و تولیدی کشور نیازمند نوآوری است
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در فعالیت‌های صنعتی و تولیدی کشور نوآوری لازم وجود ندارد، گفت: در برخی عرصه‌ها کار زیادی انجام می‌شود، ولی نوآوری نیست و همین موضوع سبب می‌شود که سال‌ها یک محصول بدون تغییر تولید شود و به همین دلیل هم قدرت رقابت را از دست بدهد.

آیت‌الله ناصری یکی از صنعت‌هایی که نوآوری لازم در آن وجود ندارد را صنعت خودروسازی کشور دانست و گفت: امروز نبود نوآوری و تفکر درست در صنعت خودروسازی سبب شده که در این عرصه درجا بزنیم و نتوانیم موفق شویم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در نقطه مقابل برخی صنایع کشور از جمله صنعت دفاعی و هسته‌ای و برخی فعالیت‌های علمی توکل به خدا و تکیه به ظرفیت‌ها و استعداد‌های بومی سبب شده که به پیشرفت‌های بسیار بالایی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی جوانان را باید به سمت ظرفیت‌هایی که دارند هدایت کنیم، گفت: همه جوانان از ظرفیت‌های زیادی برخوردار هستند و تنها باید زمینه رشد و شکوفایی استعداد آن‌ها را فراهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار