مدیر مرکز ملي مطالعــات و تحقیقات باروري ابرها با بیان این که اگر انجام عملیات بارورسازی ابرها منجر به افزایش یک درصدی بارش‌ها شود، همه هزینه‌ها جبران شده و بیهوده نیست، گفت: در کشور برای بارورسازی ابرها هیچ گونه هزینه کلانی انجام نشده است .
کد خبر: ۷۱۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳ 02 February 2019

«فریدگلکار» با بیان این که ارتباط بارورسازی ابرها با تولید آب یکی از مهمترین چالش‌های ایجاد شده در راستای بهره‌مندی از این تکنولوژی است، اظهار کرد: اگر انجام این عملیات منجر به افزایش یک درصدی بارش‌ها شود، همه هزینه‌ها جبران شده و بی هوده نیست‌ .

وی با اشاره به این که بارورسازی ابرها اقدامی کاملا علمی است که پیامدهای مثبت زیادی برای کشور به همراه دارد، افزود: افزایش باران با استفاده از بارورسازی ابرها در همه جای دنیا ثابت شده است .

مدیر مرکز ملي مطالعــات و تحقیقات باروري ابرها با اشاره به این که در کشورهای خارجی بارورسازی ابرها توسط بخش خصوصی انجام می شود، گفت: در کشور ما هیچ هزینه کلانی برای بارورسازی ابرها انجام نشده و در سایر کشورها هم انجام نمی‌شود .

وی با بیان این که بسیاری از کشورهای کم باران برای جبران کم آبی از روش های بارورسازی ابرها استفاده می کنند، تصریح کرد: این کشورها برای بهره مندی از ثروت، این هزینه ها را متحمل می شوند .

گلکار در ادامه اظهار کرد: در کشور برای مدیریت آب به بارورسازی ابرها نیاز داریم و باید این طرح به صورت مستمر انجام شود .

وی با اشاره به این که ایران پتانسیل انجام عملیات بارورسازی با استفاده از توان داخلی را دارد، خاطرنشان کرد: کشورهای اطراف ایران این پتانسیل را ندارند بنابراین به حمایت کشورهای پیشرفته نیاز دارند .

این مسئول در پایان گفت: بارورسازی ابرها اقدامی طبیعی است و هیچ چیزی جز تشدید آنچه که در طبیعت رخ می دهد نخواهد بود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
فک کنم کاری که توی یزد انجام میشه ناباروی ابرهاست نه باروری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
دقیقا درست می فرمائید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار