دستاوردی دیگر از متخصصان هسته ای :
متخصصان مجتمع پژوهشي ايران مرکزي علاوه بر توليد ژل هايي با کاربرد پزشکي و کشاورزي توانستند با مهندسي معکوس گامي موثر در بومي سازي شتاب دهنده هايي که در صنعت هسته اي کاربرد دارد بردارند.
کد خبر: ۷۱۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 02 February 2019

معاون رييس جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي در بازديد از مجتمع پژوهشي ايران مرکزي در يزد گفت اين پژوهشکده محفلي علمي است که به جامعه خدمات ارائه مي کند .

صالحي با بيان اينکه هم اکنون حدود 100 نيروي متخصص که اغلب کارشناس و کارشناس ارشد هستند در اين پژوهشکده فعاليت مي کنند افزود فعاليت اين افراد در زمينه هاي پزشکي و کشاورزي است .

وي توليد ژل هاي سونوگرافي را ازجمله توليدات اين مجتمع دانست و تاکيد کرد با توليد اين محصول ايران از وابستگي به خارج در اين زمينه رهايي پيدا کرده و از خروج ارز نيز جلوگيري مي شود .

رئيس سازمان انرژي اتمي گفت توليد جاذب هاي آب از ديگر توليدات متخصصان اين پژوهشکده است که هم در زمينه بهداشتي و هم در زمينه کشاورزي به کار مي رود و از نياز هاي امروز جامعه ما محسوب مي شود .

صالحي با بيان اينکه هم اکنون ده ها محصول و توليد منحصر به فرد در اين مرکز بدست متخصصان حاصل شده و هم اکنون جامعه از اين محصولات و نيز خدمات آنها بهره مند هستند .

وي با تاکيد بر اينکه در اين مجتمع از شتاب دهنده اي استفاده مي شود که کار کردن با آن نيازمند تجربه و علم است تاکيد کرد در حال حاضر متخصصان اين مجتمع با مهندسي معکوس نمونه مشابهي از همين شتاب دهنده را توليد کرده اند که علاوه نصب در پژوهشکده اي در قزوين از خروج حداقل 15 تا 20 ميليون دلار ارز از کشور جلوگيري شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار