فرماندار میبد گفت: فرهنگ سازی پیشگیری از مسائل و مشکلات و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی در فضایی آرام و بدون ایجاد سد امکان پذیر است.
کد خبر: ۷۱۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ 02 February 2019

حسین فلاح، روز شنبه در مراسم افتتاح کانون خانواده در این شهرستان با تاکید بر پرهیز از ایجاد سد در مسیر فرهنگ سازی مسائل، خاطرنشان کرد: با نگاه خوبی که شورای شهر میبد و دادگستری داشته با وجود فرازها و فرودها پیگیری های خوبی در روند کاهش طلاق در شهرستان میبد انجام گرفته است.
رئیس دادگستری میبد هم در این نشست گفت: نتیجه بررسی های دلسوزانه دادگستری میبد در چندین سال پیش، ارائه آماری از رشد عجیب طلاق در شهرستان میبد بود که پرونده های زیادی دراین زمینه وجود داشت و بر این اساس و با توجه به رهنمودهای امام جمعه میبد ، دادگستری ، بهزیستی ، شورای شهر و حوزه وارد عمل شده و فعالیت های خوبی را انجام دادند.
علیرضا حسین‌بیگی افزود: علل افزایش طلاق صنعتی شدن و مهاجر پذیر بودن میبد است.
وی با اشاره به اینکه این فعالیت ها کاهش تعداد حکم طلاق در پرونده های دادگستری شهرستان را به دنبال داشته، تصریح کرد: این روند اجرایی و ابداعی دادگستری میبد به صورت طرح کشوری در استان های دیگر با تشکیل مرکز صیانت از خانواده اجرا می شود و فعلا در استان یزد به محوریت میبد در حال پیاده شدن و اجراست.
مسئول واحد میانجیگری میبد نیز گفت: انجام غربالگری پرونده ها و شناسایی عوامل اختلاف ها در مرکز واحد میانجیگری و کانون خانواده باعث می شود که پرونده ها به مرحله صدور حکم نکشد و قبل از کیفری شدن با مشاوره و در صورت صلاحدید با ارجاع به هر نهاد یا مرکزی صلح بین طرفین برقرار شود.
شیخ علی آقایی افزود: طی فعالیت های مرکز میانجیگری با همکاری آموزش و پرورش مشکلات شنیده شده از زبان دانش آموزان در سطح مدارس به صورت چهره به چهره و گذاشتن جلسه هایی با والدین ریشه یابی می شود و راهکارهایی ارائه می شود.
وی وجود مشاور کشیک در رسیدگی به پرونده های خانوادگی از نقطه شروع را ضروری شمرد به طوری که از زمان شروع دعواهای خانوادگی و تماس با پلیس 110 با هدف فیصله دادن دعواها حضور داشته باشد.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار