استاندار یزد در شورای اداری ابرکوه مطرح کرد
استاندار یزد در شورای اداری ابرکوه گفت: می‌توان از گردشگری به‌عنوان یک ظرفیت مستقل نام برد که می‌تواند حتی بیش از بخش صنعت برای شهرستان ارزش‌افزوده ایجاد کند.
کد خبر: ۷۱۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 03 February 2019

محمدعلی طالبی در جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه اظهار کرد: ابرکوه با سرو بلندقامت کهن‌سال شناخته می‌شود، حال‌آنکه مردم ابرکوه نیز همچون سرو مردمی صبور و با استقامت هستند که 270 شهید، صدها جانباز و ایثارگر و سردارانی غیور از جمله سرمایه‌های این شهرستان هستند.

طالبی با بیان اینکه ابرکوه پتانسیل‌های بالایی دارد، افزود: ابرکوه در موقعیت جغرافیایی مناسب و در نقطه تلاقی استان‌های یزد، اصفهان و فارس قرار دارد که اگر به‌خوبی از این موقعیت استفاده شود قطعاً رشد و توسعه مطلوبی را نیز در پی خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه ابرکوه یکی از قطب‌های کشاورزی و دام‌پروری استان یزد است، تصریح کرد: هرچند تاکنون از منابع آبی به‌خوبی استفاده شده است؛ اما می‌توان با استفاده از راهبردهای جدیدی که جهت استفاده بهینه از منابع آب مطرح شد است، بهتر از این نیز می‌توانند عمل کرد.

استاندار یزد اذعان کرد: با توجه به اینکه مردم ابرکوه در صرفه‌جویی مصرف آب پیش‌قدم بودند می‌توانند همکاری خوبی در جهت ترویج محصولات کشاورزی و تولیدات دامی کم آب خواه گام مثبتی بردارند.

طالبی به اقدامات صورت گرفته در بخش صنعت در ابرکوه اشاره کرد و گفت: بخشی از ظرفیت‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده و بعضی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی در حوزه صنعت در حال انجام است که با بهره‌برداری از آن‌ها نیز شاهد رشد و شکوفایی شهرستان و کاهش نرخ بیکاری خواهیم بود.

وی ادامه داد: تاکنون در بخش تأمین زیرساخت‌های حوزه گردشگری شهرستان اقداماتی برای بهره‌برداری از صنعت گردشگری صورت گرفته که ضرورت توسعه آن احساس می‌شود؛ چراکه می‌توان از گردشگری به‌عنوان یک ظرفیت مستقل نام برد که می‌تواند حتی بیش از بخش صنعت برای شهرستان ارزش‌افزوده ایجاد کند.

مقام عالی دولت در استان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه پروژه‌های مورد بهره‌برداری در دهه فجر بتواند نقش خود را در بهبود خدمات به مردم، افزایش میزان اشتغال و رفع بعضی از نیازها به‌خوبی ایفا کند، افزود: در شرایط خاص کنونی امیدآفرینی برای مردم یکی از ضروریات محسوب می‌شود.

طالبی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی آنچه می‌تواند موجب قوام و انسجام جامعه، پیونددهنده مردم و مسئولین و نظام جمهوری اسلامی باشد، امید دادن به مردم با وجود تمامی مشکلات و سختی‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه همه فعالیت‌ها باید در راستای ارتقاء اعتماد مردم به‌نظام و مسئولین و دستگاه‌های مختلف باشد، عنوان کرد: اگر بخواهیم اعتماد مردم را جلب کنیم مطمئناً باید با مسئولیت‌پذیری بیشتری گام برداریم تا مردم هم احساس کنند که با مدیران مسئولیت‌پذیر و پاسخ‌گویی روبرو هستند.

استاندار در توصیه به اعضای شورای اداری شهرستان یادآور شد: باید در همه فعالیت‌ها زمینه مشارکت مردم را فراهم کرده و در ابعاد مختلف فکری و عملی از وجود مردم بهره‌مند شویم. خود را در کنار مردم ببینیم و از همه توان و ظرفیت‌های آنان برای بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار