معاون وزیر ورزش و جوانان خبر داد؛
معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان این که میانگین مشارکت مردم استان یزد در ورزش همگانی بیشتر از آمار کشور است، گفت: توسعه زیرساخت‌های ورزشی کشور 32 برابر رشد یافته است.
کد خبر: ۷۱۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 03 February 2019

«عبدالحمید احمدی» در جلسه شورای عالی ورزش استان و مراسم تجلیل از مدال آوران المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور با اشاره اهمیت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: آغاز دهه پنجم انقلاب بیانگر بالندگی این مهم است.

وی با بیان این که ملت ایران دستاوردهای عظیمی را در طول چهل سال گذشته کسب کرده است، افزود: با توجه به تمام محدودیت‌ها، تحریم‌ها و شرایط دشواری که دشمنان ایجاد و سعی کردند با ایجاد موانع مانع پیشرفت مردم شوند، ملت ایران دستاوردهای بزرگ و زیادی داشتند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به دستاوردهای حوزه ورزش، گفت: تعیین شعار چهل سال ورزش چهل سال افتخار بیانگر افتخارات قابل توجه کشور در این حوزه است.

احمدی با بیان این که ورزشکاران ایرانی قبل از انقلاب فقط هشت دوره در المپیک شرکت و فقط 4 مدال کسب کردند، تصریح کرد: این آمار بعد از انقلاب اسلامی به 16 مدال افزایش یافته است.

این مسئول با اشاره به شرایط مطلوب ایران در مسابقات آسیایی، گفت: سعود ایران به رتبه سوم رقابت‌های پاره آسیایی از جمله دستاوردهای ورزشی ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان این که رشد ورزشکاران ایران برای ملت ایران کاملا مشهود است، ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های ورزشی با رشد فضاهای ورزشی از دیگر دستاوردهای ورزشی ایران اسلامی است.

وی رشد بیش از 32 برابری توسعه زیرساخت‌های ورزشی را یکی از دستاوردهای ورزشی ایران بعد از پیروزی انقلاب دانست و بیان کرد: مدال آوری بانوان رشد 17 برابری داشته است.

احمدی سرمایه گذاری بخش ورزش همگانی کشور را یکی از اقدامات انجام شده و در دستور کار وزرات ورزش عنوان کرد و گفت: در سال 96 مشکلات ورزش همگانی کشور احصا که نتیجه آن فعالیت 51 درصدی جمعیت کشور در حوزه ورزش همگانی است.

این مسئول در پایان با بیان این که میزان مشارکت مردم یزد در ورزش‌های همگانی بیشتر آمار کشوری است، خاطرنشان کرد: میانگین مشارکت کشوری 27 دقیقه و میانگین مشارکت مردم استان یزد در ورزش همگانی 29 دقیقه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار