معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد:
دومین جلسه استارتاپ دمو با عنوان” ارائه استارتاپ های موفق به صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر”با حضور معاون توسعه اقتصادی استاندار،مدیران و سرمایه گذاران استان،اعضای اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن و تیم های استارتاپی در محل اتاق بازرگانی استان یزد برگزار گردید.
کد خبر: ۷۱۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 03 February 2019

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با حضور در این جلسه ضمن تشکر از ایده های کاربردی جوانان گفت: اگر افراد تصمیم گیر در حکومت روی همین ایده ها و نوآوری ها سرمایه گذاری کنند و قوانین تسهیلگری را به این سمت هدایت کنند، همین موضوع خود باعث امنیت می شود امنیتی که به دنبال آن هر دم از تهدید ها و تحریم ها نهراسیم.

علی زینی وند وجود کسب و کار های جدید را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: در آینده تقریبا کسب و کارهای سنتی بی اثر خواهند شد، همانطور که مشاهده می کنید کشورهای پیشرفته دنیا هم در اروپا هم در شرق آسیا علیرغم نداشتن ایده ی بومی، در حوزه فن آوری بسیار موفق بوده و هستند.

معاون اقتصادی استاندار یزد جهت دهی ایده ها به سمت صنایع استان را خواستار شد و اظهارداشت: ضمن تشکر از تلاش جوانان نخبه که ایده های بسیار خوبی را به مرحله اجرا رسانده اند، می خواهم که ایده ها به سمت صنایع استان هدایت شود برای مثال ایده ای در صنعت کاشی طراحی شود که بسیاری از مشکلات این صنعت را کاهش دهد.

زینی وند استفاده از سرمایه های خرد در راه حمایت از ایده های نو را بسیار اثربخش دانست و گفت: بسیاری از سرمایه های مردم حتی آنها که چندان ارزش مادی ندارد، به صورت راکد مانده و یا به سکه و دلار تبدیل شده است، اگر این سرمایه ها برای حمایت از ایده ها وارد میدان شوند، هم سود بیشتری دارند و هم از جوانان نخبه حمایت کرده ا ند.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت فضای مجازی به عنوان یک ابزار کاربردی اذعان داشت: امروز دنیا در تسخیر فضای مجازی است و هر موضوعی را که در این فضا منتشر کنید به نحوی اثرش را می بینید. به لطف فضای مجازی بسیاری از مشکلات برطرف شده است. وی درادامه افزود: قدرت اصلی در دستان شماست، فضای مجازی قدرتی است که منجر به پاسخگویی مسئولین مربوطه می شود و از این راه از دولت مطالبه کنید و خواهان تسهیل قوانین و ایجاد شفافیت باشید.

محمدرضا رضایی نژاد مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از به بار نشستن تفکر و ایده های جوانان گفت: در ابتدای راه این برنامه ریزی را در دستورکار قراردادیم که از ایده ها و طرح های تازه حمایت کنیم، به صاحبان ایده ها پیشنهاد دادیم که قبل از ثبت شرکت با فضای کار آشنا شوند و با مشاوره با افراد با تجربه و کارآفرین به سختی ها و راه حل های این حوزه پی ببرند. دراین راه از طرح ها هم حمایت مالی شد و هم حمایت معنوی و اکنون خوش حال هستیم که برترین ایده ها به این مرحله رسیدند که طرح های خود رابه سرمایه گذاران معرفی می کنند.

رضایی نژاد با تاکید بر استفاده از دارایی های نامشهود اظهارداشت: امروزه تمام دنیا بر دارایی نامشهود خود تاکید دارد و اما متاسفانه این مهم در کشور ما مغفول واقع شده است. وی در ادامه افزود: در آینده نزدیک باید به سمت دارایی های نامشهود برویم چراکه دیگر دارایی های ثابت مانند ملک و پول ارزش خاصی ندارد. اگر زمانی ثروتمند بودن مهم بود امروز باید سرمایه گذار مهم باشد چراکه تنها از این راه است که می توان به درآمد بیشتری رسید و پا به پای کشورهای پیشرفته، پیشرفت کرد.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان وجود استارتاپ ها رابرای آینده استان بسیار مفید دانست و بیان داشت: استارتاپ ها می توانند آینده خوبی برای استان رقم زنند و بدانیم که این برنامه ها درآمدزایی بیشتری خواهد داشت.

رئیس کمیسیون طرح های نوآورانه اتاق بازرگانی نیز در نشست معرفی استارتاپ های برتر گفت: یکی از چالش های جامعه امروز ما وجود خیل عظیمی از تحصیل کرده های بیکار است، افرادی که با وجود تخصص علمی و تئوری همچنان بیکار روزگار را سپری می کنند. وی درادامه هدف ایجاد کمیسیون سرمایه گذاری های نوین در اتاق بازرگانی را ارائه طرح های نو آورانه توسط جوانان خوش فکر و نخبه و پذیرش آن ها از سوی سرمایه گذاران معرفی کرد.

میرجلیلی اظهارداشت: متاسفانه نیروی عظیم و نخبه ما امروز بیکار هستند و بخش های مختلف اقتصادی قدرت جذب این افراد را ندارند، دلیل آن هم رشد سریع دانشگاه ها و مدرک گرایی صرف است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری یزد نیز دراین مراسم با اشاره به رشد بسیار خوب سرمایه گذاری فناورانه در سال های اخیر گفت: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد گسترش حوزه های سرمایه گذاری فناورانه بوده ایم به طوری که در حوزه سرمایه گذاری خطرپذیر۲۱درصد رشد کرده ایم.
در این جلسه نمایندگان گروه های سیتی فود ، اکوبار ، پارسی دوز ، داروچی ، هم صنف، شهربانو و کیوآرگرافی به ارائه گزارش پرداختند .
سفارش غذا از طریق اپلیکیشن، سامانه آنلاین ثبت و پذیرش درخواست جابه جایی کالا در سراسر کشور ، تسهیل در امور خیاطان و روند دوخت سفارش لباس ، تهیه هوشمندانه و دریافت اطلاعات دقیق محصولات سلامتی و زیبایی، ایجاد بستر ارتباطی ویژه اصناف با هدف کاهش زمان و هزینه ارتباطات بازاریان ، استرتاپ گردشگری بانوان و اپلیکیشنی برای دسترسی ساده ، فراگیر و جذاب به صفحات وب پویا و کاربری از جمله کارکرد این استارتاپ هاست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار