بازرس سازمان نظام پزشکی کشور:
بازرس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: ادامه طرح تحول نظام سلامت با پایش هزینه‌ها امکان پذیر است.
کد خبر: ۷۱۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ 03 February 2019

کمال بیکی بازرس سازمان نظام پزشکی کشور در میبد گفت: ادامه طرح تحول نظام سلامت با پایش هزینه‌ها امکان پذیر است و در حال حاضر وزارت بهداشت ۱۶ هزار میلیارد تومان بدهی مطالبات دارد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد شاخص نظام پزشکی خدمات رسانی مطلوب به همه همکاران جامعه پزشکی و رسیدگی به شکایات مردمی است، افزود: خوشبختانه تاکنون رتبه‌های برتر کشوری از نطر میزان خدمات و رضایتمندی را کسب کرده ایم با وجود اینکه اینکه تمام خدمات جامعه پزشکی در هیئت‌های مدیره و بدوی افتخاری است.

بیکی به شرایط بخش دولتی پس از اجرای سیاست‌های حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: تعداد بیمارستان‌ها در کشور از ۸۵۰ به ۹۵۴ عدد، تعداد تخت‌های بیمارستانی از ۹۰۰۰۰ به ۱۵۷هزار، پزشک‌شاغل از ۳۴۰۰۰ به ۴۵۰۰۰رسیده است همچنین ۲۵۰ کلینیک ویژه تاسیس شده وتعداد عمل‌های جراحی از ۲۶۰۰ به ۵۵۰۰ رسیده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان میبد به بدهی ۱۶ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: با وجود این بدهی ۱۸۰هزار میلیارد تومان مطالبات دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: ادامه طرح تحول سلامت با پایش هزینه‌ها امکان پذیر است، اما در حال حاضر وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی با سرپرستی اداره می‌شوند که ان شالله تعیین تکلیف خواهند شد.

بازرس سازمان نظام پزشکی کشور به وضعیت سلامت کشور قبل از انقلاب و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: قبل از انقلاب ۱۰ دانشکده پزشکی و۷۰۰فارغ التحصیل داشتیم که نیمی از ان‌ها به خارج مهاجرت کردند، در زمان انقلاب ۵۰۰۰ پزشک خارجی داشتیم ساده‌ترین عمل‌ها باید در خارج انجام می‌دادیم درحالی که به برکت نظام جمهوری اسلامی اکنون ۴۷ دانشکده پزشکی با ۴۵۰۰۰دانشجو، ۱۹ دانشکده دارو سازی با ده هزار دانشجو، ۳۲ رشته تخصصی و ۲۷ رشته فوق تخصصی داریم و خوشبختانه به جایی رسیده ایم که هیچ بیماری در ایران برای درمان نیازی به اعزام خارج ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار