قائم مقام وزیر بهداشت:
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: ادامه طرح تحول سلامت با تاکید بر حفاظت مالی از مردم و حمایت از بیماران در مناطق محروم ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۷۱۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 03 February 2019

ایرج حریرچی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان یزد با بیان اینکه از دیرباز در یزد هم از لحاظ بهداشتی و هم از لحاظ ارائه خدمات درمانی وضعیت مناسب تری نسبت به سایر استان‌ها داشتیم، گفت: در استان یزد هم به لحاظ تعداد پزشک نسبت به جمعیت و هم به لحاظ اعتمادی که به پزشکان یزد وجود دارد، در وضعیت خوبی حاکم است.

وی تصریح کرد: در دوران تلخی که زیرمیزی در کشور بسیار رواج یافته بود، این امر در یزد صفر یا در حد بسیار محدودی بود و این نشان از تعهد و دلسوزی پزشکان یزدی دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: یزد میزبان بیمارانی از سراسر کشور است و این نشان دهنده این است که یزدی‌ها هم سطح بالایی از خدمات را ارائه می‌دهند و هم رعایت انصاف را دارند البته برنامه ما این است که شهر‌های دیگر به نحوی تقویت شود که این سفر و جابجایی‌ها رخ ندهد.

حریرچی ادامه داد: البته استان یزد بری از مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد نیست و در برنامه‌های اجرایی اولین سیاست اجرایی که ذکر شده، ادامه طرح تحول سلامت با تاکید بر حفاظت مالی از مردم، حمایت از بیماران در مناطق محروم، تاکید بر حضور پزشکان متخصص و عمومی در مناطق محروم است.

وی عنوان کرد: در بعضی از شاخص‌ها در استان یزد وضعیت خوبی در کشور نداریم مثل چاقی، دیابت، برخی سرطان‌ها و ... که نشان می‌دهد در این زمینه باید اقدامات جدی انجام شود.

قائم مقام وزیر بهداشت اظهار داشت: در بیماری‌های واگیر شاخص‌های استان خوب است و اقدامات پیشگیرانه و مهار بیماری‌ها به خوبی انجام شده، اما در بیماری‌های غیرواگیر وضعیت چندان مطلوب نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار