دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد از تشکیل کمیته مشترک جهت کنترل و نظارت بر بازار خبر داد.
کد خبر: ۷۱۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 04 February 2019

«علی اکبر شمس» در نشست با ادارات ذی‌مدخل در امور صنوف و بازار، اظهار کرد: نقش دادسرا و دادستانی در این کارگروه، هماهنگی، هم افزایی و ایجاد ارتباط با دستگاه های مرتبط با محوریت پشتیبانی از دستگاه مربوط در زمینه نظارت و کنترل در امور صنوف و بازار است.

وی با اشاره به صدور دستورالعمل ویژه کنترل و نظارت بر بازار از سوی دادستانی کل کشور و تأکید ریاست قوه قضاییه در این موضوع، ابراز کرد: دستگاه قضایی آماده آموزش افراد معرفی شده جهت آموزش موازین قانونی در بازرسی و نظارت بر بازار است که در این راستا کالاهای اساسی و پرمصرف جامعه در اولویت کاری قرار دارد.

شمس تصریح کرد: در این کارگروه، موانع و مشکلات در توزیع و رفع نیازهای ضروری مردم بررسی می شود و نظارت های جدی تر و برخورد ها با متخلفین قاطع خواهد بود.

این مقام قضایی، اجتناب از عملکرد جزیره ای و ناهماهنگ در این زمینه را خواستار شد و بیان کرد: در استان یزد بیش از 42 هزار صنف دارای مجوز در حال فعالیت هستند و بازرسی و نظارت از این تعداد نیاز به یک هماهنگی و عزم جدی دارد.

دادستان یزد با اشاره به ایام پیش رو و نزدیکی روزهای شلوغ پایان سال، تصریح کرد: هماهنگی در این زمینه و نظارت دقیق، اجازه هیچ گونه سوء استفاده و ایجاد هرج و مرج در بازار را به افراد سودجو و فرصت طلب نمی دهد.

وی قاطبه بازاریان و صنوف استان یزد را افرادی متدین، دیندار و با انصاف معرفی کرد و گفت: فضای مذهبی استان، بازاریان قانومدار و متعهدی را دارد، اما باید با نظارت دقیق و کنترل و بازرسی از فعالیت افرادی که قصد سودجویی سوء استفاده از تلاطم بازار و شرایط شلوغ شب عید را دارند، جلوگیر کرد.

این مقام قضایی مدیریت مردم و همکاری آحاد جامعه در شرایط حاکم بر بازار را خواستار شد و گفت: مسئولین و دست اندرکاران امور با تمام قدرت و توان در تلاش برای رفع نیاز ها و درخواست های مردم هستند و از اینرو انتظار است مردم نیز با فائق آمدن بر این جو روانی تنها اکتفا به خرید برای رفع نیاز نمایند و از خرید های احتیاطی و غیر ضروری اجتناب کنند.

گفتنی است که در این جلسه، مدیر کل تعزیرات حکومتی، مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت، نمایندگانی از اداره کل اطلاعات، اطلاعات سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج اصناف حضور داشتند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار