مدیرکل اجتماعی استانداری یزد تأکید کرد:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد حمایت عاطفی و اجتماعی فرزندان زندانیان را در کاهش آسیب‌های جامعه مؤثر دانست .
کد خبر: ۷۱۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 04 February 2019

«فخرالسادات خامسی‌هامانه» با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر انجام فعالیت‌های فوق‌العاده در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با تکیه بر پتانسیل تشکل‌های و سازمان‌های مردم‌نهاد، اظهار کرد: هدف‌گذاری شورای امور اجتماعی کشور کاهش آسیب‌های جامعه با نظارت سران سه قوه است .

وی برنامه‌های مشترک اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری و اداره کل زندان‌ها را پیروی تفاهم‌نامه‌های کشوری ادارت با سازمان امور اجتماعی کشور و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به عنوان سازمان متناظر آن در استان‌ها دانست و برگزاری دوره‌های آموزشی توسط سازمان زندان‌ها را اقدامی ارزشمند در این راستا قلمداد کرد .

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد بر جنبۀ حمایتی، عاطفی و اجتماعی فرزندان زندانیان تأکید کرد و حمایت اجتماعی از خانوادۀ زندانیان را در کاهش آسیب‌های جامعه مؤثر دانست .

خامسی‌هامانه افزود: معتقدیم فرد زندانی یک نفر است؛ درحالی‌که خانواده او چندین نفر هستند و اگر آسیب‌هایی به دلیل نبود سرپرست خانواده گریبانگیر آنها شود، یک جامعه آسیب‌پذیر می‌شود .

این مسئول اظهار امیدواری کرد که اعتبار بیشتری به حوزۀ حمایتی خانواده زندانیان اختصاص یابد و در کنار دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای، دوره‌های مهارت‌آموزی نیز افزایش یابد .

وی توجه خاص به بحث اشتغال خانواده زندانیان را خواستار شد و خاطرنشان کرد: اگر اشتغال خانواده زندانیان تأمین نشود، همۀ آموزش‌های این حوزه تنها یک مُسکن است .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار