امام جمعه یزد تأکید کرد:
امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت ریشه‌یابی علل افزایش آمار دیابتی‌ها در استان، گفت‌: کتابچه سلامت برای افراد در سنین مختلف تدوین شود.
کد خبر: ۷۱۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 04 February 2019

آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در جمع مسئولان دیابت استان با اشاره به ضرورت ریشه‌یابی چرایی افزایش آمار دیابت در یزد، اظهار کرد: علت به وجود آمدن این مسئله را باید مورد بررسی قرار داد تا این آمار کاهش یابد .

وی تدوین برنامه منسجم از اول دبستان تا دبیرستان را یکی مهمترین الزامات اجرایی برای کاهش آمار دیابتی‌های استان دانست و افزود:‌ روحانیون هم باید با همکاری آموزش و پرورش در مدارس حاضر و اعتقادات نسل جوان را احیا کنند.

امام جمعه یزد در ادامه تربیت افراد برای تفکر و اندیشیدن را یکی از مهمترین رسالت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: متاسفانه امروزه می‌گویند که بخوانید و نمره بگیرید، در این مسیر هیچ تفکری وجود ندارد .

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: اگر کتابچه سلامتی تدوین شود و به افراد در سنین مختلف این آگاهی را برساند که چگونه غذا بخورند، ورزش کنند و چه مواردی را رعایت کنند بسیاری از بیماری‌ها را در سنین بالاتر شاهد نخواهیم داشت و این آماری که هر ساله نسبت به بیماری‌های مختلف ارائه می‌شود، بسیار کاهش خواهد یافت .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار