مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با بیان این‌که هر ساعت در یزد یک نفر به بیماری دیابت دچار می‌شود گفت: 600 هزار نفر در یزد مبتلا و در معرض خطر دیابت هستند .
کد خبر: ۷۱۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 04 February 2019

« سیدمحمدرضا آقایی» با اشاره به این که راه‌اندازی مرکز دیابت یکی از دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی است اظهار کرد: طبق آماری که در دنیا ارائه شده، هر هشت ثانیه یک نفر جان خود را بر اثر مبتلا به بیماری دیابت از دست می‌دهد .

وی با اشاره به این که متاسفانه نیمی از مردم استان یزد درگیر بیماری دیابت هستند افزود: در استان یزد 100 هزار نفر بیمار دیابتی و 100 هزار نفر قندشان در معرض خطر است که اگر بدون پیشگیری به مسیر خود ادامه دهند، طی 10 یا 15 سال آینده، آنها نیز به آمار دیابتی‌های استان اضافه می‌شوند و زمانی که خانواده‌های آنها را نیز به آمار اضافه کنیم می‌بینیم که 600 هزار نفر در یزد در معرض خطر دیابت و یا دارای بیماری دیابت هستند .

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با بیان این که در هر 30 ثانیه در جهان، یک نفر عضوی از بدن خود را به خاطر دیابت از دست می‌دهد گفت: در استان یزد 15 درصد از افراد دیابتی دچار زخم پا و 15 درصد هم قطع عضو داشته‌اند .

این کارشناس مسائل آموزش سلامت در استان یزد با اشاره به این که هر ساعت در یزد یک نفر به بیماری دیابت دچار می‌شود که در هر روز بین 25 تا 27 نفر به آمار دیابتی‌های استان اضافه می‌شوند تصریح کرد: 50 درصد مرگ و میر در استان یزد به خاطر دیابت و یا قلب و عروق است .

آقایی خاطرنشان کرد: با توجه به همین مسائلی که در یزد وجود دارد، در سال 1376 مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان راه‌اندازی شد و چهار وظیفه عمده پژوهش، آموزش، پیشگیری و درمان را در این مرکز انجام می‌دهیم .

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با بیان این که ما در استان یزد مجله انگلیسی زبان برای کارهای پژوهشی داریم که به صورت مرتب در هر حال چاپ است گفت: طرح‌های بزرگ پژوهشی در دستور کار خود قرار دادیم و هم وارد مدارس شدیم تا بتوانیم اطلاعات علمی و پژوهشی به دست آوریم .

کارشناس مسائل آموزش سلامت در استان یزد خاطرنشان کرد: در سال 96 به 100 مدرسه آموزش و پرورش رفتیم که در این مدارس 47 درصد دختران دبستانی یا چاق بودند و یا اضافه وزن داشتند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار