دبیر شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور:
دبیر شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور با اشاره به شیوع بیماری های غیرواگیر گفت: 84 درصد مرگ های مرمی ایران ناشی از بیماری های غیرواگیر است.
کد خبر: ۷۱۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ 04 February 2019

علی اصغر فرشاد در کارگروه سلامت و امنیت غذایی با حضور معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: بیماری های غیرواگیر تهدید سلامت مردم است و اگر بیمارستان ها 100 درصد بهداشت را رعایت کنند 25 درصد کنترل و امنیت غذایی حفظ شده است.

الان مرگ و میرها ناشی از فست فودها است و مردم ضربه می خوردند عنوان کرد: سرطان به عامل مرگ و میر انسان‌ها تبدیل شده و باید توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشیم.

دبیر شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور با بیان اینکه یزد از 4 استان کشور است که طرح جامع سلامت را تدوین و تصویب و حتی 20 پروژه را برای اجرا آغاز کرده است اظهار داشت: ایران در خدمات بهداشتی سنتی کشوری الگو شد و خیلی از کشورهای منطقه از ایران الگوگیری کردند اما تحقق آن با مشارکت مردم یزد آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تشکل‌های مردمی در این زمینه در حال شکل‌گیری است ادامه داد: در سطح ملی مسئولیم تا اگر موارد طرح جامع سلامت حل نشد پیگیر و ناظر براجرای آن باشیم و نواقص را منتقل کرده تا اجرای طرح با سلامت باشد.

دبیر شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور عنوان کرد: اگر مشکل مردم در محله با بخشنامه حل نشد قطعا نیاز به پیگیری از مراجع بالاتر دارد .

فرشاد بیان داشت: توسعه ای که سالم باشد و محورآن مردم باشند و نگاه به نسل های آینده داشته باشد و به جامعه و مردم آسیب نزند توسعه پایداری است که کارگروه سلامت این ماموریت را دنبال می کند.

وی عنوان کرد: بر اساس آمارهای موجود 25 درصد سلامت انسان‌ها تحت تأثیر ارائه خدمات بهداشتی درمانی از جمله بیمارستان خوب و دریافت واکسن به‌ موقع قرار می‌گیرد.

دبیر شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور با تاکید بر ورود پایدار مردم به حوزه سلامت را در سطح هر محله خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت مردم باید آموزش‌ های لازم را در هر محله دریافت کنند تا در زمان مواجهه با مسائل توانایی حل آن را داشته باشند.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار