تابش:
ريیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس گفت: محیط زیست باید به مثابه میزان الحراره، دائما شرایط را رصد کند و با اطلاع‌رسانی مناسب و تمسک به قانون، راه را بر تخریب محیط زیست ببندد.
کد خبر: ۷۱۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 04 February 2019

«محمدرضا تابش» در دیدار مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد با تاکید بر عمل به وظایف قانونی در حوزه‌های مختلف محیط طبیعی و انسانی، اظهار كرد: جلوگیری از تخریب و حفظ محیط زیست که لازمه زندگی انسان‌ها و فعالیت آنهاست، وظیفه‌ای همگانی است که نباید به یک اداره و سازمان خلاصه شود.

وی ادامه داد: باید آسیب‌شناسی کرد که چه اقداماتی بستر تخریب محیط زیست را موجب شده است تا جلوی آن در هر سطحی گرفته شود.

به گفته‌ي تابش، مواردی مثل تبدیل اراضی کشاورزی به مکان‌های تجاری و صنعتی، تخریب مراتع، برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی، دفع غیر استاندارد زباله‌ها، ریزگردها، آلودگی‌های صنعتی، تصرف و دست‌اندازی به مراتع و عرصه‌های عمومی از جمله عمده‌ترین موضوعاتی هستند که منجر به تخریب محیط زیست خصوصا در استان یزد با طبیعتی شکننده شده است.

نماینده مردم اردکان با تاکید بر این که دانشگاه و مجامع علمی باید نقش خود را در حفظ محیط زیست ایفا کنند، عنوان كرد: مشارکت مردم و کارآفرینان کلید حل بسیاری از مشکلات زیست محیطی در سطح ملی و منطقه ای است.

عضو شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: در خصوص واگذاری 19 D باید همه مراحل قانونی با رعایت الزامات زیست محیطی طی شود و در صورت تصمیم دولت نسبت به بهره‌برداری از این عرصه مهم طبیعی که می‌بایست با لحاظ جمیع جهات در عالی‌ترین سطح تصمیم‌گیری و ملحوظ داشتن هزینه و فایده آن باشد، ایفای تعهدات زیست‌محیطی باید در حد اعلا پیش‌بینی شود.

وی تاکید کرد: برای حفظ محیط زیست استان و جلوگیری از تخریب محیط زیست، در کنار مردم و متولیان قانونی خواهم ایستاد و غوغاسالاری‌های منفعت طلبانه و فرار به جلوی متخلفان و آنهایی که با تصرف و تخریب محیط زیست تنها به فکر منافع مادی خویش هستند، انشاءالله راه به جایی نخواهد برد.

تابش از مدیر کل محیط زیست استان خواست تا تخلفات و تعهدات زیست محیطی بهره‌برداران عمده صنعتی و معدنی را مستنداً تهیه و به مراجع قانونی و نمایندگان استان تسلیم كند و در جهت اجرای قانون شورای معادن استان و خصوصا پرداخت یک درصد فروش برای جبران خسارات زیست محیطی، همچنین چگونگی پرداخت عوارض آلایندگی درخصوص شرکت‌های مشمول، اقدامات لازم معمول دارد.

نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تامین اعتبار تکمیل ساخت مرکز تحقیقات زیست محیطی اردکان و تاکید بر تسریع در این امر همچنین پایش مداوم آلودگی واحدهای صنعتی، به برخی از نیاز‌های شهرستان از جمله افزایش ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا و راه‌اندازی نمایشگرهای سطح شهر، ایجاد پناهگاه‌های جدید حیات وحش، تامین نیروی محیط‌بان و مواردي ديگر پرداخت و خواستار پیگیری و ارائه گزارش در این زمینه شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار