مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد مهمترين دستاورد 40 ساله در حوزه راهداري و حمل و نقل این استان را توسعه شبكه حمل و نقلي شامل ایجاد 753 كيلومتر بزرگراه، 1647 كيلومتر راه اصلی و فرعی در حوزه استحفاظي و 2289 كيلومتر راه آسفالته عنوان کرد.
کد خبر: ۷۱۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 05 February 2019

«علي عليخاني» با اشاره به فرا رسيدن چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، توسعه راه‌ها را از مهم‌ترين دستاوردهاي انقلاب در مناطق مختلف كشور دانست و اظهار کرد: توسعه شبكه حمل و نقلي استان يزد نیز از مهم‌ترين دستاوردهاي 40 ساله در حوزه راهداري است.

وي با اشاره به بهره‌برداري از 61.5 كيلومتر مسير بهسازي و آسفالت شده در مناطق مختلف استان همزمان با دهه فجر امسال، عنوان كرد: اين طرح‎ها با اعتبار 11 ميليارد تومان در پنج شهرستان استان در دست اجراست و در ايام دهه فجر بهره‌برداري می‎شود.

این مسئول از بهره ‎ برداری پنج طرح به طول 32.5 كيلومتر در اردکان با اعتبار 3 ميليارد تومان، چهار طرح در تفت به طول 10 كيلومتر با اعتبار 3 ميليارد تومان، يك طرح مهریز به طول دو كيلومتر با اعتبار 500 ميليون تومان، يك طرح در خاتم به طول 12.5 كيلومتر با اعتبار 4 ميليارد و 150 ميليون تومان و يك طرح نیز در بافق به طول چهار كيلومتر با اعتبار 500 ميليون تومان خبر داد.

مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان با بیان این که طرح‌هاي مهم ديگري نيز در حوزه راهداري در دست اجراست، گفت: مهم‌ترين اين طرح‌ها شامل طرح ساماندهي و روكش آسفالت كنارگذر تفت، ساماندهي ورودي روستاهاي اسلاميه و فيض‌آباد در شهرستان تفت، بهره‌برداري از تقاطع غيرهمسطح كنارگذر يزد در بلوار مناجات و بهره‌برداري از تقاطع غيرهمسطح روستاي فهرج و همچنين بهره‌برداري از باند دوم محور بهاباد ـ پرك در شهرستان بهاباد است که اميدواريم تا پايان سال جاري به بهره‌برداري برسند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی يزد در مركز كشور و شاهراه بين المللي، گفت: راه‌هاي اصلي از جمله تهران ـ بندرعباس و مشهد به غرب كشور به عنوان راه‌هاي ترانزيتي مهم، از يزد مي‌گذرد و خوشبختانه ما توانستيم در اين 40 سال يك شبكه ترانزيتي خوب در استان ايجاد كنيم و ظرفيت حمل و نقلي كه از استان عبور مي‌كند را با كمترين هزينه در بحث افزايش ايمني و تصادفات همچنين ايجاد مجتمع‌هاي خدمات رفاهي در حاشيه راه‌ها، ساماندهي كنيم.

این مسئول ضمن مقايسه وضعيت راه‌هاي استان در دوران قبل و بعد از پيروزي انقلاب گفت: 40 سال گذشته راهي به عنوان بزرگراه در استان وجود نداشت اما اكنون 753 كيلومتر بزرگراه در اين استان ایجاد شده است. از منظر دیگر مسافت راه‌هاي اصلي و فرعي استان يزد نیز که 40 سال پيش 321 كيلومتر بوده به یک هزار و 647 كيلومتر در حوزه استحفاظي استان يزد رسيده است.

مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان ادامه داد: 40 سال پيش، 289 كيلومتر از راه‌هاي روستايي استان آسفالت بود اما اكنون اين ميزان به دو هزار و 289 كيلومتر رسيده و همه روستاهاي بالاي 20 خانوار استان، داراي راه آسفالته و دسترسي مناسب هستند.

علیخانی در پایان در مورد برخي طرح‌هايي كه از ابتداي سال جاري تاكنون به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي افتتاح و بهره‌برداري شده به طرح 5.5 كيلومتر آسفالت سطح دو لايه پيرناركي، آسفالت گرم شش كيلومتر از مسير توت ـ انجيروند، بهسازي و تعريض 4.5 كيلومتر از مسير عقدا ـ‌ سرو، آسفالت سطحي سه كيلومتر از مسير خليل آباد ـ هفتهر، بهسازي و روكش آسفالت يك كيلومتر از مسير ورودي شمالي اردكان و روكش آسفالت پنج كيلومتر آسفالت فيض‌آباد ـ سخويد اشاره كرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار