رئیس شورای هماهنگی بانک های استان یزد:
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد گفت: ۴۳۰ شعبه بانکی در شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۷۱۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 05 February 2019

محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: بانک‏‎های عضو شورای هماهنگی بانک‎های استان مشتمل بر ۱۷ بانک است که از این تعداد ۸ بانک دولتی و بقیه نیمه خصوصی هستند.

رضایی افزود: مجموع سپرده‌ های شبکه‌ های بانک‌ های استان یزد تا پایان آذر ماه سال جاری ۱۸۹ هزار میلیارد ریال است که رشد ۱۷ درصدی داشته و همچنین میزان تسهیلات دهی در این زمان ۱۳۷ هزار ملیارد ریال است که ۱۳ درصد رشد داشته است که این آمار نشان می‌دهد شبکه‌های بانکی پولی را که در استان به دست می‌آورد صرف اقتصاد استان می‌کنند.

وی با اشاره به مطالبات ۱۳ هزار و ۰۲۳ ملیارد ریالی تا پایان آذر ماه ادامه داد: استان یزد در مطالبات رشد ۴۲ درصدی داشته که رشد خوبی نیست چرا که اگر بتوانیم این مقدار پول را اکنون به بدنه اقتصادی استان تزریق کنیم می‌توانیم یک مجموعه‌ی اقتصادی قوی را در استان پی ریزی کنیم.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد تعداد شعب بانک‌های شورای هماهنگی بانک‌ها را ۴۳۰ شعبه عنوان کرد و گفت: در استان یزد ۱۰۰۳ خود پرداز در حال فعالیت هستند و ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار کارت بانکی در استان یزد داریم که نسبت به جمعیت استان هر فرد ۲.۶ درصد از کارت‌های بانکی استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: در دنیا رنج استفاده از کارت‌های بانکی ۴.۳ درصد است که استان یزد نسبت به کل کشور رشد بسیار خوبی در این زمینه داشته است و نشان می‌دهد مردم ارتباط خوبی با بانکداری الکترونیک دارند و به سمت فرهنگ متعالی کاهش هزینه‌ها پیش می‌روند.

رضایی در پایان از فعالین اقتصادی در استان خواست؛ هر فعالیتی که می‌خواهند در بخش ارتباطات بین المللی خود انجام دهند حتما با بخش‌های ارزی بانک‌ها مشورت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار