رییس بیمارستان رهنمون خبر داد؛
رییس بیمارستان شهید رهنمون یزد با بیان این که ماهانه 13 هزار نفر به اورژانس این بیمارستان مراجعه می‌کنند، گفت: ماهانه 1200 عمل جراحی در بیمارستان شهید رهنمون یزد انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۱۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 05 February 2019

دکتر«محمدحسین دهقان» در نشست خبری که به منظور بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای کشور در حوزه بهداشت و درمان، اظهار کرد: بیمارستان شهید رهنمون یزد قبل از انقلاب به نام بهداری پهلوی با 62 تخت بیمارستانی ارائه خدمت کرده است.

وی با بیان این که در حال حاضر تعداد تخت‌های این بیمارستان به 382 تخت افزایش یافته است، افزود: تعداد پزشکان این بیمارستان قبل از انقلاب هشت نفر عمومی و متخصص بوده که بعد از انقلاب این آمار به 145 نفر افزایش یافته است.

رییس بیمارستان شهید رهنمون یزد گفت: قبل از انقلاب این بیمارستان دو بخش بستری اطفال و عمومی داشته که این تعداد بعد از انقلاب اسلامی به 17 بخش تخصصی و فوق تخصصی ارتقا یافته است.

دکتر دهقان در ادامه تعدا پرستاران غیرایرانی بیمارستان شهید رهنمون را شش پرستار فیلیپینی و تعداد پرستاران ایران را صفر دانست و بیان کرد‌:‌ این تعداد بعد از انقلاب اسلامی به 430 کارشناس،‌کارشناس ارشد و دکترا افزایش یافته است.

این مسئول خاطرنشان کرد:‌ افزایش تعداد عمل جراحی ماهانه از کمتر 50 نفر به ماهانه 1200 نفر، افزایش تعداد تخت‌های مراقبت ویژه از صفر به 36 تخت و افزایش رشته های تخصصی پزشکی از سه رشته به 18 رشته را از دیگر دستاوردهای بیمارستان شهید رهنمون یزد بعد از انقلاب اسلامی ایران است.

راه‌اندازی بخش اعصاب در بیمارستان رهنمون

وی در بخش دیگری از سخنان خود تجهیز 15 تا 20 تخت برای بخش‌های مراقبت‌های ویژه و افزودن بخش زنان و زایمان به عنوان تخصص جدید بیمارستان را از جمله برنامه ‌های این مدیریت برای افق 1404 و 1444 بیمارستان شهید رهنمون یزد دانست و بیان کرد: بخش داخلی اعصاب در بیمارستان رهنمون راه‌اندازی می‌شود.

رییس بیمارستان شهید رهنمون یزد برخورداری از پد بالگرد را یکی دیگر از ویژگی‌ها و دستاوردهای این بیمارستان عنوان کرد و گفت: در بیمارستان رهنمون 80 درصد از بخش‌های تخصصی توسط اعضای هیأت علمی اداره می‌شوند.

دکتر دهقان وجود مرکز طب کار استان را از دیگر مزیت‌های بیمارستان شهید رهنمون دانست و ادامه داد: این بیمارستان مجهز به کلاس آموزشی وی آی پی برای کارهای مهارتی دانشجویان، سالن رایانه، کتابخانه و سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 300 نفر از جمله ظرفیت های ایجاد شده در بیمارستان شهید رهنمون یزد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان این که بیمارستان شهید رهنمون 380 تخت مصوب و 226 تخت فعال دارد، خاطرنشان کرد:‌ این مرکز تخصص‌های ارتوپدی، اورلوژی،‌قلب، داخلی، جراحی عمومی، جارحی مغز و اعصاب، جراحی فک و صورت، قلب و عروق، دیالیز، طب‌ایرانی و طب کار را پوشش می‌دهد.

این مسئول در ادامه فیزوتراپی، شنوایی شناسی، رادیولوژی، ام آر آی، آزمایشگاه و پاتولوژی را از جمله بخش‌های پاراکلینیکی بیمارستان رهنمون دانست و بیان کرد:‌ تنها مرکز جراحی مغز و اعصاب و ارولوژی استان در این مرکز وجود دارد.

رییس بیمارستان شهید رهنمون این بیمارستان را تنها مرکز ترومای استان یزد عنوان کرد و ادامه داد: تعداد بیماران ترومایی این بیمارستان از ابتدای سال 96 تا30 بهمن ماه آن سال حدود 7 هزار نفر بودند.

وی در پایان با بیان این که در بیمارستان شهید رهنمون یزد 350 نیروی پرستاری، 200 نیروی پشتیبانی و خدماتی و تعداد 70 پزشک در تخصص‌های مختلف فعالیت دارند،‌ خاطرنشان کرد:‌ طبق آمار تهیه شده ماهانه 13 هزار نفر به اورژانس این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار