مدیرعامل سازمان فرهنگی،‌ اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد خبر داد:
مدیرعامل سازمان فرهنگی،‌ اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد از برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم شهرهای میراث جهانی در یزد خبر داد.
کد خبر: ۷۱۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 05 February 2019

عباس ملازینلی اظهار داشت: نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم شهرهای میراث جهانی، یزد؛ در حال برگزاری است و این جشنواره به سفارش سازمان شهرهای میراث جهانی (OWHC) توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی یزد برگزار می شود.

وی بیان کرد: ایده اصلی این جشنواره از طرف انجمن شهرهای میراث جهانی ارائه شد که مقر آن در کانادا است، ارائه شد و هدف عمده آن همگرایی هر چه بیشتر شهرهای ثبت شده میراث جهانی است.

ملازینلی عنوان کرد: شهرهایی می توانند در این جشنواره‌ها شرکت کنند که حداقل سه سال از عضویت آنها به عنوان شهر میراث جهانی گذشته باشد اما از آنجا که یزد به صورت فعال در انجمن شهرهای میراث جهانی فعال بوده، می تواند با گذشت تنها یک‌سال از عضویتش در انجمن، در این جشنواره شرکت کند.

وی افزود: این جشنواره بین نوجوانان و جوانان در رده سنی ۱۴ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۱ سال در سراسر جهان برگزار می شود و شرکت در آن برای تمام افراد در این گروه سنی در دنیا اعم از اینکه شهروند شهر میراث جهانی باشند یا نه، امکان پذیر است.

ملازینلی خاطرنشان کرد: موضوع این جشنواره «اگر من در یک شهر ثبت شده در میراث جهانی قصد گردشگری داشته باشم، از کجاها بازدید خواهم کرد و چرا» برای این جشنواره انتخاب شده است.

دبیر این جشنواره بیان کرد: این جشنواره در پی فراهم کردن فضایی است که هنرمندان با نگاه ظریف خود، ویژگی‌ها و جذابیت‌های شهر تاریخی را به تصویر بکشند.

وی افزود: جشنواره شهر میراث جهانی می تواند فرصت مناسبی باشد برای اینکه نسل جدید به تفکر، تعمق و تامل وا داشته شوند و با دقت بیشتری به دنیای پیرامون خود نگاه کند.

ملازینلی اظهار داشت: معرفی یزد در قالب فیلم های این جشنواره، یزد را جهانی و صدای آن را در تمام دنیا منعکس خواهد کرد.

وی با اشاره به ویژگی فیلم‌هایی که امکان رقابت در این جشنواره را دارند، گفت: زمان فیلم نباید بیشتر از ۵ دقیقه باشد، فرمت‌های مورد نظر برای ارسال آثار، متنی درباره فیلم به صورت مجزا در کنار اثر هنگام ثبت نام باید ضمیمه شود، آثار باید داری صدای صحنه باشد و یا نریشن داشته باشد، آثاری که در نهایت به عنوان برگزیده به سازمان میراث جهانی معرفی می شود، حتما باید با سه زیرنویس فرانسوی، انگلیسی و اسپانیایی باشد.

ملازینلی ادامه داد: علاقمندان باید تا ۱۱ اسفند ماه آثار خود را برای شرکت در جشنواره در سایت جشنواره آپلود و به صورت DVD به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده باشند، تا پس از انتخاب و داوری، آثار برتر که ۱۸ اسفند در مراسم اختتامیه معرفی می شوند، برای رقابت در سطح بین الملل به سازمان جهانی (OWHC) از طریق آپلود در سایت یوتویوب معرفی شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار