مدیرکل امور زنان و خانواده استان یزد:
مدیرکل امور زنان و خانواده استان یزد با تأکید بر الگو گیری از روش عملی زندگی حضرت زهرا(س) در جامعه گفت: پیروزی بر هجمه‌های دشمنان درگرو دفاع از هویت زنان و پیروی از روش حضرت زهرا(س) است.
کد خبر: ۷۱۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 06 February 2019

فاطمه دانش یزدی در جمع پرشور زنان یزدی در همایش بزرگ بانوان فاطمی با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و تسلیت ایام سوگواری فاطمیه گفت: در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی قرار داریم و باید بتوانیم با استفاده از فرصت‌ معنوی ایام فاطمیه و ارزش‌های متعالی در این دهه، تلاش‌ها و دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب را به بهترین شکل برای مردم بازگو کنیم.

وی افزود: در این دهه با رویکردی همدلانه و مبتنی بر تخصص و توانمندی داخلی برای ادامه راه تبیین نماییم تا روزبه‌روز نقاط ضعف به قوت تبدیل‌شده و سرآمدی و موفقیت‌های بیشتری را برای کشور شاهد باشیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استان یزد اذعان کرد: زنان،علاوه بر نقش مهم تربیتی و پشتوانه سازی برای تحقق انقلاب و دفاع در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس همواره نقش مؤثری در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، هنری و ورزشی کشور تاکنون ایفا کرده‌اند و با سرافرازی از این صحنه‌ها بیرون آمده‌اند و در این راستا امام راحل فرمودند نقش زنان آن‌قدر برجسته بود که اگر حضور زنان نبود، انقلاب به این زیبایی به پیروزی نمی‌رسید.

دانش یزدی خاطرنشان کرد: در راهپیمایی‌ها زنان با در آغوش کشیدن فرزندان خردسالشان پا به‌پای مردان شرکت کردند و نیز در خدمات پشت جبهه، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ...بخش عظیمی از آن به عهده بانوان بود.

وی تصریح کرد:زنان در جنگ تحمیلی همسران، فرزندان، برادران و خواهران خود را از دست دادند و صبوری کردند، همه ما باید دست‌به‌کار شویم و با عمل به سیره عملی حضرت زهرا(س) از هویت،توانمندی و شجاعت زن ایرانی دفاع کنیم تا زنان و مردان دوش‌به‌دوش یکدیگر بتوانند در مقابل هجمه‌های امروز دشمنان در جنگ اقتصادی و فرهنگی نیز پیروز شوند.

مدیرکل زنان و خانواده استان یزد با اشاره به تقارن بلوغ و چهل‌سالگی انقلاب با ایام فاطمیه ابراز کرد: این تقارن حاوی یک پیام مهم به بانوان است و اینکه بلوغ روحی و معنوی انسان با الگویی مؤثر محقق می‌شود و در این زمینه الگویی کامل‌تر از حضرت فاطمه زهرا( س) نمی‌توان پیدا کرد.

دانش یزدی ادامه داد: مقام والای حضرت فاطمه زهرا(س) قابل قیاس و اندازه‌گیری با واحدهای زمینی نیست چراکه ایشان یک شخصیت آسمانی و بهشتی هستند و او انسیه الحورا و انگیزه خلقت بشری است؛ اگر بخواهیم از مقام والای او سخن بگوییم باید از منظر آسمانی و بهشتی بودن به وی نظر کنیم و تنها کسانی که می‌توانند از شخصیت والای وی سخن بگویند ائمه معصومین علیهم‌السلام هستند.

وی تأکید کرد: جاری شدن روش و سیره زهرا گونه در زندگی تمام مسلمانان به‌خصوص بانوان لازم و ضروری است و اگر راه و روش زندگی حضرت فاطمه(س) را برگزینیم بی‌شک خوشبختی و سعادت نصیبمان خواهد شد.

دانش یزدی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در زندگی فردی و نیز زندگی اجتماعی می‌تواند بهترین الگو برای بانوان باشد و ایشان بهترین نمونه همسرداری، صبر، تقوا، ولایتمداری و حق‌طلبی هستند.

وی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) به‌واسطه تقوا، عبودیت و مجاهدت‌های بسیاری که درراه خدا انجام داد، توانست در عرصه هستی به مقام والایی دست پیدا کند و لازم است که دختران و بانوان جامعه اسلامی نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استان یزد خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام الگوها و شاخص‌های ‌متعددی ‌ارائه داده و انسان‌ها را به پیروی از سیره عملی و نظری آنان دعوت کرده است و انسان باایمان با پیروی از سیره این شخصیت‌ها می‌تواند راه نجات و سعادت خود را طی کنند.

دانش یزدی تصریح کرد: در شرایط کنونی مردم دنیا تشنه داشتن الگویی عملی در زندگی خود هستند و مایل‌اند در جهانی که عاری از اخلاق و آراستگی‌های اخلاقی است افراد شاخص را سرلوحه خود قرار دهند و حضرت زهرا(س) دارای ویژگی‌ها و خصوصیات ارزشمند اخلاقی و والایی است که اگر بتوان سیره حضرت را به‌خوبی برای مردم جهان ترسیم کرد الگوی بسیار مناسب و عملی در زندگی بانوان جهان خواهد شد.

وی ابراز کرد: مقام سیادت وبرتری حضرت زهرا(س) به خاطر فضایل الهی و انسانی است که در وجود آن حضرت جمع شده است به‌طوری‌که تمام ملاک‌ها و ارزش‌هایی که سبب برتری انسان است به‌صورت یکجا در وجود شریف آن حضرت محقق است و بدون شک بانوان وزنان با الگو گیری از شخصیت‌هایی نظیر حضرت زهرا(س) می‌توانند در بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مصون بمانند به همین خاطر باید به سیره این انوار الهی توجه بیشتری صورت گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار