استاندار یزد خواستار شد
استاندار یزد بر فراهم کردن فرصت ها و نقش‌ آفرینی بیشتر زنان در حوزه‌های مختلف خصوصاً اقتصادی را مورد تأکید قرار دارد و گفت: حمایت از این قشر در عرصه اقتصادی و کارآفرینان این بخش از جمله اولویت‌های مهم دولت و تدبیر و امید در استان است.
کد خبر: ۷۱۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶ 17 February 2019

محمدعلی طالبی روز شنبه در نشست بانوان فعال در حوزه اقتصادی و اشتغال با رویکرد اقتصاد مقاومتی از دستگاه‌های اقتصادی استان خواست که در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.
وی افزود: باید از کسب کارهای خانگی که متولی آن زنان هستند حمایت‌های لازم صورت گیرد و این حمایت‌ها به‌صورت ویژه توسط دستگاه‌های مرتبط به‌صورت عملی نمایان شود.
استاندار یزد اظهار امیدواری کرد که با همگرایی نهادهای مختلف شاهد حضور بهتر و مؤثرتر زنان کارآفرین و رونق کسب‌وکارهای خانگی در استان باشیم.
طالبی بابیان اینکه زنان نقش مهمی در فرایند توسعه جامعه دارند افزود: یکی دلایل توسعه‌یافتگی ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم حضور زنان آن کشور در عرصه‌های مختلف اجتماعی بود.
استاندار یزد بر این باور است که بخشی از مشکل حوزه فرهنگی به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و فراهم شدن فضا برای حضور زنان رفع شد گرچه هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.
طالبی تصریح کرد: امروز با توجه به فضای مناسبی که ایجادشده است بیش از هر زمان دیگر نیازمند نقش مؤثر زنان در حوزه توسعه به‌ویژه توسعه اقتصادی هستیم.
وی بابیان اینکه زنان با توجه به ظرفیت‌های داخلی استان خیلی بهتر می‌توانند در توسعه نقش‌آفرینی کنند اظهار داشت: همچنین بخش عمده‌ای از نیروهای جویای کار در شرایط فعلی زنان هستند و آمار زنان بیکار استان بالاتر از متوسط کشوری است.

** تأکید رهبری بر توجه بر قشر جوان و زنان
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد هم در این نشست گفت: مقام معظم رهبری و دولت بر توجه به زنان و جوانان تأکید فراوان دارند.
علی زینی وند به صنعتی بودن یزد اشاره کرد و گفت: این استان در خیلی از موارد پیشروست و الگوهای قابل‌ارائه به دنیا دارد.
وی تصریح کرد: از تمدن یزد، سخت‌کوشی و خلاقیت استان آن‌گونه که دیگران و حتی کشورهای اروپایی استفاده کرده‌اند ما بهره‌ای نبردیم.
زینی وند بابیان اینکه همه ما مسئول اداره جامعه هستیم اضافه کرد: اگر دولتی‌ها یا بخش‌هایی از حکومت به‌گونه‌ای شیوه مدیریت خود را تنظیم کنند که در این حلقه بخشی از ظرفیت‌های کشور نادیده یا از آن استفاده نشود حتماً آن شیوه مدیریت دارای اشکال است و باید هر چه سریع‌تر اصلاح شود.
معاون استاندار یزد بابیان اینکه جوانان و بانوان موتورهای محرکه اقتصاد جامعه هستند افزود: متأسفانه از آن به‌خوبی استفاده نکردیم و این‌یک آسیب جدی است.
وی تصریح کرد: این رویکرد باید تغییر کند یعنی هرلحظه یک مدیر یا یک قانون دولتی یا یک تصمیم سیاسی ،یک مانع بر سر این 2 قشر فعال، پویا و کارآفرینی و خلاق قرار می‌دهد باید رفع شود.
وی ادامه داد: همچنین رویکرد مدرک‌گرایی در جامعه نیاز به تغییر دارد که در یک، دو دهه گذشته در جامعه رواج داشت و بسیاری از دانش‌آموختگان دانشگاهی ما بدون مهارت هستند و این موضوع به کشور آسیب وارد می‌کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد همچنین بر توسعه مشاغل خانگی و خرد تأکید کرد.

** شرایط حضور زنان در عرصه اقتصاد فراهم شود
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد هم بابیان اینکه بانوان نیمی از جمعیت هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهند، گفت: زنان از ظرفیت‌های زیادی برخوردارند،آنها می‌توانند در توسعه کشور بیشتر نقش‌آفرینی کنند.
فاطمه دانش یزدی افزود: ضروری است میدان خلاقیت، ایده پردازی و مسئولیت‌پذیری و تسهیل در سرمایه‌گذاری برای ورود بانوان در عرصه اقتصاد فراهم شود.
وی بر حمایت مسئولان دولتی از بانوان کارآفرین تأکید کرد و گفت: کارآفرینان می‌تواند حلقه مفقوده و جای خالی در اقتصاد را پر کنند و در بین زنان نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.
در این نشست از 40 بانوی فعال در حوزه اقتصادی استان یزد تجلیل شد.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک‌میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند.
49 درصد جمعیت استان یزد را بانوان تشکیل می‌دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار