مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین اقشار مختلف جامعه، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی احترام به دانایی و فهم جامعه است.
کد خبر: ۷۱۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 17 February 2019

«داود پاک طینت» در حاشیه اولین روز یازدهمین نمایشگاه کتاب استان اظهار کرد: هر پدیده فرهنگی که در جامعه رخ می‌دهد اگر توانایی جذب افکار عمومی را داشته باشد،منشأ تأثیرگذاری برای هدایت رو به جلوی جامعه خواهد بود.

وی توجه افکار عمومی به مقوله کتاب و کتابخوانی را از جمله مهمترین ویژگی نمایشگاه کتاب دانست و افزود: هر قدر که توجه افکار عمومی به اصل موضوع مطالعه کتاب جلب شود جامعه ما بیشتر از گذشته در مسیر تعالی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قرار می گیرد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه گشودن و خواندن کتاب توسط اقشار مختلف جامعه، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در حقیقت احترام به دانایی و فهم جامعه است.

پاک طینت با بیان این که خروجی مطلوب جامعه مستلزم ارتقای سطح فرهنگ عمومی افراد جامعه است، تصریح کرد: افزایش سطح فرهنگ عمومی به واسطه کتابخوانی می‌تواند میراث گرانقدری برای نسل آینده باشد.

این مسئول در پایان سخنان خود با اشاره به حضور ناشران برجسته در یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان یزد، خاطرنشان کرد: آمار منتشر شده در مورد ناشران و عناوین کتابهای ورودی گویای کیفیت مطلوب این رویداد مهم فرهنگی در استان یزد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار