مديركل بانوان استانداري يزد تأکید کرد:
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد با تاكيد بر نقش تجاري سازي ايده‌هاي بانوان و جوان در مسير رفع بيكاري گفت: زمينه ايده پردازي، مسئوليت‌پذيري و سرمايه گذاري بانوان در عرصه‌هاي اقتصادي تقويت شود .
کد خبر: ۷۱۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 17 February 2019

«فاطمه دانش‌یزدی» با بیان این که یکی از دغدغه‌های مهم امروز کشور و استان رونق اشتغال و پویایی اقتصادی است، اظهار کرد: از آنجایی که بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و پتانسیل‌های متعددی دارند توجه به این ظرفیت می‌تواند اثرات پایداری در حوزه توسعه اقتصادی را به همراه داشته باشد .

وی افزود: با توجه به فشارهای اقتصادی تحمیل شده به کشور و تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان توجه به توانمندی زنان در ایجاد فرصت‌های شغلی و رونق تولید می‌تواند تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را سرعت ببخشد .

مديركل بانوان و خانواده استانداري يزد گفت: ضروریست میدان ایده پردازی،مسئولیت‌پذیری و تسهیل در سرمایه گذاری برای ورود زنان به عرصه‌های خرد و کلان اقتصادی کشور به ویژه در استان صنعتی،معدنی و گردشگری يزد فراهم شود زیرا توسعه اقتصادی وقتی رخ می‌دهد که همه اقشار جامعه در آن مشارکت داشته باشند .

دانش‌یزدی تصریح کرد:‌ در قرن حاضر رشد و توسعه اقتصاد جهان بر پایه نوآوری استوار است بنابراین ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای شکوفایی و رشد کسانی که ایده را به محصول و علم و دانش را به صنعت تبدیل می‌کنند، بیش از پیش باید مورد نظر قرار گیرد .

این مقام مسئول ادامه داد: زنان كارآفرين جامعه ما به عنوان قشری مبتکر و با پشتکار نقش تعیین کننده‌ای در حوزه کارآفرینی، اشتغال، رشد و توسعه اقتصادی دارند و تجاری سازی و راه‌اندازی ایده‌های جوانان می‌تواند در مسير رفع مشکل اشتغال اثر گذار باشد .

وی خاطرنشان کرد: مقوله کارآفرینی به سرعت در حال گسترش است و کارآفرینی زنان، موضوع مورد توجه در بسیاری از کشورهای جهان است و ما نباید از این مسیر ثروت آفرین منحرف شویم و زنان موفق حاضر در این جلسه که موفقیت‌های بزرگی را به نمایندگی از استان یزد در اقتصاد ایران و جهان به نمایش گذاشته اند نمونه ای از این توانمندی هستند .

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد در پايان گفت: مهارت‌های ارتباطی و به کارگیری تفکر شبکه‌ای از جمله توانمندی‌های زنان کارآفرین است که از نظر برخی نقش آنها را در این حوزه برجسته تر می سازد و استان یزد می تواند با سرمایه گذاری بر اين موضوع جریان جدیدی از کارآفرینی به ویژه در مشاغل دانش بنیان و خُرد را آغاز و از اثرات مثبت آن سایر بخش‌ها را نیز بهره‌مند سازد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار