مدیرکل تعاون یزد خبر داد؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر 70 درصد از بانوان جویای شغل در استان یزد را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند .
کد خبر: ۷۱۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 17 February 2019

«محمدحسین ریاحی» در نشست بانوان فعال استان در حوزه اقتصادی و اشتغال استان یزد اظهار کرد: مدیریت در جامعه نقش بسیار بسزایی در توسعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور و جامعه دارد .

وی با تاکید بر این‌که زمانی که از جامعه به کانون گرم خانواده می‌رسیم هم نقش مدیریت خانواده در پیشرفت و موفقیت آن بسیار مهم و تاثیرگذار است افزود: امروز به حمدالله مدیریت خانواده در دستان زنان قرار دارد و آنها هم با درایت، محبت و اولویت‌بندی این موضوع مهم را انجام می‌دهند .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مباحث مربوط به خلاقیت و کارآفرینی گفت: باید یک مشکل و خللی در فرایندی وجود داشته باشد که ما را به تفکر وادار کند و بیاندیشیم تا متوجه شویم چطور از این مشکل عبور کنیم .

ریاحی تصریح کرد: وقتی در حوزه کارآفرینی و مدیریت بررسی و دقت کنیم، متوجه می‌شویم که خلاقیت و ایده‌پردازی به عنوان رکن اساسی کار مورد توجه است و بدون این دو حوزه نمی‌توان کارآفرین یا مدیر خوبی بود .

این مقام مسئول ادامه داد: در واقع اگر امروز ما در مباحث اقتصادی و اجتماعی نیازمند کارآفرینی هستیم، مطمئن هم هستیم که این مهم از عهده بانوان برمی‌آید و آنها می‌توانند با خلاقیت و ایده‌پردازی خود، به کارآفرینی در این زمینه بپردازند .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان‌ کرد: امروز خوشحالیم بانوان ما در تمامی حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، هنری، ورزشی و سایر عرصه‌ها حضور دارند و می‌توانند موجب افتخار برای جامعه باشند .

ریاحی افزود: بیش از 20 درصد از جمعیت شاغل استان یزد را در حال حاضر بانوان به خودشان اختصاص داده‌اند و خوشحالیم که امروز بانوان به یک مقامی از علم و آگاهی رسیده‌اند و توانسته‌اند سکوهای دانشگاهی و علم را به خودشان اختصاص دهند و در تمام عرصه‌های علمی حضور فعالی داشته باشند .

این مقام مسئول تصریح کرد: از 22 هزار بانوی یزدی که آمادگی انجام کار را دارند، نزدیک به 14 هزار نفر معادل 70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و این موضوع نشان می‌دهد که امروز بانوان ما در سطح استان به سمت و سوی کسب علم و دانش پیش رفته‌اند و می‌توانند امروز در عرصه‌های اقتصادی و اشتغال فعالیت داشته باشند .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به این‌که شاید برخی از رشته‌های دانشگاهی متناسب با حضور بانوان در حوزه‌های اقتصادی دولتی و خصوصی نتوانسته باشند سهم لازم از بازار اشتغال مرتبط را به خودشان اختصاص دهند گفت: باید توسعه دانش به مفهوم بهره‌مندی از مهارت در حوزه دانش را در بانوان با جدیت دنبال کنیم .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار