استاندار یزد:
استاندار یزد با اشاره به این‌‎که بانوان ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های اقتصادی دارند گفت: مسئولان زمینه نقش آفرینی بیشتر بانوان در امور اقتصادی استان یزد فراهم کنند.
کد خبر: ۷۱۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 17 February 2019

«محمدعلی طالبی» در نشست بانوان فعال استان در حوزه اقتصادی و اشتغال استان یزد در ارتباط با نقش زنان در توسعه به ویژه حوزه اقتصادی اظهار کرد: زنان به نوعی عامل اصلی توسعه در کشورهای پیشرفته مثل ژاپن خوانده شده و این موضوع در کتب مرتبط با این موضوع آورده شده است .

وی افزود: بخش زیادی از مشکلاتی که در حوزه فرهنگی داشتیم به برکت انقلاب اسلامی مرتفع شده و فضا برای حضور زنان در صحنه‌های مختلف حل شده است .

استاندار یزد گفت: گرچه هنوز مشکلاتی در این حوزه وجود دارد ولی امروز فضای بسیار بیشتری نسبت به گذشته به وجود آمده و بیشتر از هر زمان دیگری کشور الان نیازمند نقش موثر زنان در بحث توسعه به ویژه توسعه اقتصادی هستیم .

طالبی تصریح کرد: یکی از این نیازها به دلیل الزاماتی است که ما در بحث اقتصاد مقاومتی و ضرورت توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور است که به اعتقاد من، زنان در این حوزه خیلی بهتر می‌توانند نقش آفرین باشند .

وی ادامه داد: نکته دیگر این‌که بخش مهمی از نیروی جویای کار در شرایط فعلی زنان هستند و در استان یزد تعداد زنان بیکار به نسبت متوسط کشوری بالاتر است و بخش زیادی از آمار بیکاری ما که چالش اصلی استان هم هست را این قشر جامعه تشکیل می‌دهند .

طالبی تصریح کرد: از زنان کارآفرین، مسئولان مرتبط و ادارات و ارگان‌های مسئول در حوزه زنان و اشتغال هم می‌خواهیم که این موضوع را در اولویت‌های خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: هم در حمایت از زنان کارآفرین و هم در حمایت از کسب و کارهای خانگی که زنان متولی آن هستند باید بیش از پیش فعالیت داشته باشیم .

استاندار یزد اظهار کرد: خوشبختانه بحث توانمندسازی اقتصادی زنان در استان یزد یکی از اولویت‌های این دوره مدیریت بانوان و خانواده استانداری یزد است و همکاری‌های گسترده‌ای در این حوزه انجام می‌شود .

وی گفت: زنان ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای دارند که در کنار فعالیت‌ها و وظایف اجتماعی که بر عهده دارند از جمله مدیریت خانه و خانواده و تربیت فرزند، در حوزه اقتصادی هم به صورت ویژه نقش‌آفرینی کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار