رییس کانون وکلای دادگستری استان یزد با بیان این که نهادینه کردن فرهنگ مطالعه حمایت از دموکراسی برای تقویت مردم سالاری است، گفت: آشنایی با اصول حکمرانی خوب در سایه مطاله محقق می‌شود.
کد خبر: ۷۱۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 18 February 2019

«محمدحسین جعفری» در حاشیه دومین روز از یازدهمین نمایشگاه کتاب استان  با بیان این که کتاب مهمترین عامل تقویت انسان است، اظهار کرد: هر قدر مردم با کتاب آشنا شوند فرهنگ و آگاهی عمومی افزایش می‌یابد.

وی با بیان این که در اصل سه قانون اساسی ابالا بردن سطح شعور و آگاهی مردم از جمله تکالیف حاکمیت است، افزود: برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی و هنری نقش مهمی در افزایش آگاهی افراد جامعه ایفا می کند.

رییس کانون وکلای دادگستری استان یزد با اشاره به این که افراد می توانند با مطالعه بیش از پیش کتاب دیدگاه های مختلف را برای پیشرفت خود مورد ارزیابی قرار دهند، گفت: نهادینه کردن فرهنک کتابخوانی در حقیقت تبعیت از بهترین آموزش برای توسعه کشور است.

جعفری نهادینه کردن فرهنگ مطالعه را حمایت از دموکراسی در راستای تقویت مردم سالاری دانست و بیان کرد: در تاریکی خبری دموکراسی می‌میرد.

این مسئول در پایان بالا بردن آگاهی و آشنایی با حقوق شهروندی را از دیگر ویژگی های مطالعه عنوان و خاطرنشان کرد: آشنایی با اصول حکمرانی خوب، شفافیت و پاسخگویی صحیح در سایه مطالعه محقق می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار