معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان يزد اظهار كرد: كمبود عرضه و قیمت‌ بالاي گوشت موجب شده تا اقدامات تنظیم بازار تاثیری بر قیمت‌ها نداشته باشد.
کد خبر: ۷۱۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ 18 February 2019

«علی افشارپور»  با اشاره به کمبود میزان گوشت توزیعی تنظيم بازار در يزد، تصریح کرد: هر چند که در راستای تعدیل قیمت‌ها، گوشت قرمز و گوشت مرغ تنظیم بازار به طور مستمر در حال توزیع است اما كمبود عرضه و قیمت‌ بالا، موجب شده تا اقدامات تنظیم بازار تاثیری بر قیمت‌ها نداشته باشد.

وی افزایش سهیمه گوشت تنظیم بازار یزد را لازمه کنترل قیمت‌ها عنوان کرد و گفت: شرکت‌های پشتیبان امور دام باید از خروج دام ممانعت کنند و جهادکشاورزی نیز نسبت به افزایش سهمیه یزد اقدام کند.

این مسئول با تاكيد بر جلوگيري بدون مجوز گوشت قرمز و گوشت مرغ از استان در راستاي کنترل قیمت‌ها، اظهار كرد: خوشبختانه با مدیریت جهادکشاورزی، مرغداران استان گوشت مرغ را براي تنظيم قيمت اين كالا با 2000 تومان کمتر از بازار آزاد و به قيمت 12 هزار و 500 تومان عرضه مي‌كنند.

وی با بیان این که مشکل قیمت گوشت مرغ و گوسفند يك مشکل کشوری است، گفت: با وجود افزايش جوجه‌ریزی و تولید در استان، تاثیر قیمت ساير استان‌ها و واردات گوشت بر قيمت‌هاي استان مشهود است.

«سید حسین بخشایش» مدیر امور بازرگانی جهادکشاورزی استان یزد نيز  قیمت كنوني هر کیلو گوشت‌مرغ در بازار يزد را 15 هزار و 200 تومان اعلام كرد و گفت: این نرخ برای هر کیلو گوشت‌مرغ تنظیم بازار، حدود 12 هزار و 500 تومان است.

وی در رابطه با قیمت گوشت قرمز گوسفندی نیز بیان کرد: قیمت هر کیلو گوشت قرمز در يزد نيز در حال حاضر بیش از 83 هزار تومان است كه اين نرخ براي گوشت قرمز تنظیم بازار در انواع منجمد قطعه‌بندی 38 هزار تومان و براي گوشت گرم 43 هزار تومان است.

این مسئول در رابطه با سامانه توزیع گوشت تنظیم بازار جهاد کشاورزی، تصریح کرد: هرچند سامانه مذكور در تهران با دریافت کدپستی، متقاضيان را تاييد مي‌كند ولي در آينده نزديك اين سامانه در يزد بر اساس دریافت کد ملی سرپرست خانوار فعاليت خواهد كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار