عضو خبرگان رهبری در ستاد خبری نمایشگاه کتاب یزد:
نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری گفت: جای علمایی همچون آیت الله سبحانی که بالغ بر ۳۰۰ جلد کتاب دارد، در میان ناشران خالی است.
کد خبر: ۷۱۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 18 February 2019

آیت الله ابوالقاسم وافی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب با حضور در ستاد خبری نمایشگاه اظهار داشت: فردی مانند آیت الله سبحانی که بالغ بر ۳۰۰ جلد کتاب منتشر کرده و در کنار نگارش کتاب به تدریس و تحقیق نیز می پردازد، از مفاخر دینی و فرهنگی کشور است.

وی افزود: جای علمایی نظیر آیت الله سبحانی در میان ناشران خالی است و امیدواریم به زودی شاهد حضور افراد برجسته در حوزه نشر باشیم.

وافی همچنین با اشاره به میزان مطالعه رهبر معظم انقلاب بیان کرد: اگر افراد جامعه ما یک صدم میزان مطالعه رهبری را داشته باشند، بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب به رغم همه گرفتاریها، مسئولیت ها و دغدغه هایی که دارند، مطالعه هرگز از برنامه روزانه زندگی ایشان حذف نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد علت فاصله گرفتن جامعه ما با علوم و معارف اسلامی عنوان کرد: این موضوع باید ریشه یابی شود اما به طور قطع موضوع به تاریخ ۱۰۰ تا ۱۵۰ ساله این کشور بر می گردد.

وافی خاطرنشان کرد: دشمنانی که زمانی مستعمره آنها بودیم می دانستند که مردم ما با خواندن و نوشتن آشنایی پیدا کنند و معارف اسلامی در میان آنها ترویج یابد، دیگر نمی توانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در سالهای بعد نیز به این نتیجه رسیدند که افراد جامعه به جای آشنایی با معارف اسلامی، به مفاهیمی مثل اصلاح و ... بپردازند در حالی که بسیاری از این افراد حتی نمی دانستند که اصلاح را با «س» می نویسند یا با «ص».

وافی از دست اندرکاران و مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب یزد نیز قدردانی کرد و افزود: به طور قطع برگزاری چنین نمایشگاه هایی در مسیر تکامل فکری مردم تاثیر بسزایی دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار