فرماندار ابرکوه گفت: نظارت بر کشف و بهره‌برداری از معادن شهرستان برای جلوگیری از تخریب بی‌رویه مناظر طبیعی و محیط‌زیست لازم و ضروری است .
کد خبر: ۷۱۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 18 February 2019

محمدکاظمی نسب در حاشیه بازدید از منطقه « عیش اعلا» و معادن سنگ منطقه با تأکید بر ساماندهی بهره‌برداران و فعالان این بخش افزود: برای اخذ یک درصد عوارض و مالیات بر ارزش‌افزوده معادن تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.
وی بابیان اینکه ابرکوه قطب مهم معادن سنگ‌های ساختمانی استان یزد است ، اظهار داشت: این منطقه یکی از بهترین مناطق از لحاظ دارا بودن معادن سنگ‌های ساختمانی با کیفیت از نوع مرمر و تراورتن در کشور است .
فرماندار ابرکوه ادامه داد: این شهرستان هم‌اکنون 78 معدن سنگ ساختمانی دارد که 22 معدن آن فعال است که زمینه اشتغال 700 نفر را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است .
کاظمی نسب آمار بیکاری شهرستان را 14.1 درصد عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به تداوم 2 دهه خشکسالی ، توسعه صنعت کم آبخواه و تولید سنگ‌های تزئینی معادن و خارج شدن از خام فروشی یکی از راهکارهای لازم برای حل مشکل اشتغال است.
رئیس کارگروه اشتغال ابرکوه یادآور شد: در بخش صنعت سالانه 450 هزار تن انواع میلگرد در این شهرستان تولید و علاوه بر مصرف داخلی 50 هزار تن آن به خارج از کشور صادر می‌شود.
به گفته فرماندار ابرکوه سالانه 30 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک در شهرستان تولید می‌شود که 10میلیون مترمربع آن به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و بعضاً به اتحادیه اروپا نیز صادر می‌شود.
کاظمی نسبت اضافه کرد: با تکمیل ظرفیت واحدهای تولیدی نظیر کارخانه‌های تولید کاشی و سرامیک و فولاد زمینه اشتغال بیش از هزار نفر فراهم خواهد شد .
فرماندار ابرکوه ادامه داد: تعداد بیکاران این شهرستان طبق سرشماری سال 1395 ، 2 هزار و 458 نفر است که 60درصد آن‌ها فارغ‌التحصیلان مراکز دانشگاهی هستند که با رونق کسب‌ و کار واحدهای تولیدی ، زمینه اشتغال بخشی از آن‌ها فراهم‌شده است .
وی اضافه کرد: هم‌اکنون افزون بر هزار نفر در این شهرستان جویای کار هستند.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار