مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان يزد از افت سالانه‌ي 40 سانتیمتری منابع آب زیرزمینی دشت یزد - اردکان به عنوان يكي از منابع مهم آب‌هاي زیر‌زمینی اين استان خبر داد.
کد خبر: ۷۱۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 18 February 2019

«محمد فاتحی» در جمع اعضاي هیات ريیسه روابط‌عمومی‌های استان گفت: وظیفه شرکت آب و فاضلاب روستایی تامین و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در روستاهاست ولی با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش نزولات آسمانی مشکلات این شرکت دو چندان شده است.

وی ابراز كرد: در سال‌های گذشته با توجه به بارندگی در کوهستانها آب از مناطق کوهپایه‌ای به دشت‌ها سرازیر می‌شد و قنات‌ها را تغذیه می‌کرد ولی الان می‌بایست آب را از دشت‌ها به مناطق کوهپایه‌ای برسانیم.

فاتحی افزود: متاسفانه با توجه به خشکسالی‌های اخیر و برداشت غیراصولی از منابع زیر‌زمینی آب به‌خصوص دشت یزد - اردکان که از منابع مهم آب‌های زیر‌زمینی استان است، با کاهش سالانه 40 سانتیمتری مواجه شده و همچنین ایی.‌سی آب نیز از 1200 به 1500 افزایش یافته که اصطلاحاً به آن لب شور می‌گویند.

اين مسئول در پايان نيز تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی به 330 روستای استان به صورت آبرسانی سیار خدمات‌دهی می‌کند ولي مستلزم مدیریت مصرف آب توسط روستاییان هستيم هرچند كه براساس سیاست وزارت نیرو کمیته‌هاي سازگاری با کم آبی در استان‌هايي چون يد نيز شكل گرفته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار