فرماندار اردکان گفت: دستگاه های اجرایی برای کسب آمادگی در مقابل حوادث احتمالی، سناریوی متفاوتی تعریف و بررسی نمایند .
کد خبر: ۷۱۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 18 February 2019

هادی مقیمی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان در خصوص توجیه متقاضیان شرکت در کارگاه آموزشی مبشر افزود: ‌افراد مختلف‌ باید از قبل‌ نقش‌ خود را در سناریوی‌ بزرگ‌ مدیریت بحران بشناسند‌ بنابراین داشتن‌ یک‌ نسخه‌ از برنامه‌ و آشنایی‌ از قبل‌ با آن‌ از ضروریات‌ پیشبرد موفق‌ برنامه‌ است.
فرماندار اردکان با بیان اینکه بازسازی‌ صحنه‌ می‌تواند کمکی‌ به‌ تمرین‌ عملی‌ افراد قبل‌ از بحران باشد ادامه داد: مدیریت بحران از مرحله پیشگیری تا مقابله با آن، علم به‌ روز و اطلاعات لازم را می‌طلبد تا در کنار بالا بردن مهارت افراد، شاهد پایین آمدن آسیب‌های ناشی از حوادث باشیم.
مقیمی تصریح کرد:‌ در بحث مدیریت بحران واقعیت این است که ابعاد و نتایج چنین حوادث تلخی می تواند غیر قابل تصور باشد، صحبت کردن در مورد مدیریت بحران در شرایط عادی که همه چیز وجود دارد و تمامی اعضای ستاد بحران کنار هم در آرامش هستند با واقعیت قرار گرفتن در بحران بسیار متفاوت است.
وی گفت: در زمان بحران گاه با چنان حجمی از آوار و تخریب مواجه هستیم که شاید در برخی شرایط اصلا ساختمانی وجود نداشته باشد که بتوان از آنجا وضعیت بحران را مدیریت کرد یا در شرایط دیگر، ممکن است مدیران دستگاه ها، خود و یا خانواده زیر آوار و یا درگیر بحران باشند.
فرماندار اردکان با بیان اینکه ضروری است تا پیش از وقوع اتفاق آماده شویم و این امر متضمن این است که واقعیت ها را بپذیریم افزود: در ابتدا باید بپذیریم که اصلا آماده نیستیم، ‌این امر مقدمه آماده سازی است، چرا که اگر ادعا کنیم آماده ایم، در زمان وقوع بحران با واقعیت های غیر قابل انتظاری مواجه خواهیم شد.
مقیمی اظهار داشت: اولین شرط ورود بحران داشتن نظم و آرامش ، تجربه و مهارت و مدیریت است که اگر آشفتگی ایجاد شد مشکلاتی بیشتری به وجود خواهد آمد .
کارگاه آموزشی مدیریت بحران شهر و روستا 'مبشر' از هفت تا 12 اسفند سال جاری با حضورنمایندگان مدیریت بحران دستگاه های اجرایی و مقامات کشوری سازمان مدیریت بحران کشور در شهرستان اشکذر برگزار خواهد شد .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار