معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری یزد گفت: تا این لحظه هیچ اعلام نظر، تأیید و یا ابلاغی از سوی فرمانداری‌ یزد در خصوص مصوبه عوارض شهری یزد انجام نگرفته است.
کد خبر: ۷۱۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ 18 February 2019

محمدجواد آقایی در خصوص مصوبه افزایش تعرفه عوارض شهری گفت: مصوبات عوارض مربوط به چهار شهرداری‌ حمیدیا، شاهدیه، زارچ و یزد ابتدا به دفتر امور شهری ارسال و توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته است و نواقص این مصوبات بیرون آورده شد و پس از آن جلسات کمیته انطباق تشکیل شد که اکنون سه جلسه این کمیته برگزار شده است.

وی ادامه داد: مصوبات عوارض این چهار شهرداری در جلسات کمیته انطباق بر حسب زمانی که داشتند در حال بررسی هستند و تا این لحظه هیچ اعلام نظر، تأیید و یا ابلاغی از سوی فرمانداری‌ یزد به هیچ کدام از این چهار شهرداری از جمله شهرداری یزد انجام نگرفته است و بحث‌هایی که در رسانه‌ها و فضای مجازی در خصوص تأیید و اعلام نظر فرمانداری در زمینه مصوبه تعرفه عوارض شهری یزد شده است صحت ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری یزد عنوان کرد: ظهر امروز جلسه کارشناسی با حضور اعضا در خصوص تعرفه عوارض شهری یزد برگزار می‌شود و عامری، سفید و مرتضایی مدیر مالی در این جلسه حضور پیدا می‌کنند و برای توجیه افزایش عوارض صحبت می‌کنند که این افزایش‌ها بر چه اساسی انجام گرفته است.

آقایی افزود: چنانچه در جلسه امروز در خصوص این مصوبه به جمع‌بندی برسیم و دلایل اعضا در خصوص افزایش‌ عوارض شهری برای ما قانع‌کننده باشد، فردا برای جمع بندی نهایی این مصوبه را امضا و تعرفه نهایی می‌شود و آن را به شهرداری اعلام می‌کنیم و در غیر اینصورت اگر دلایل اعضا قانع کننده نباشد، ایرادات این مصوبه گرفته شده و به شورا ارجاع داده می‌شود تا مجددا بندهای این مصوبه در کمیسیون و شورای شهر یزد بررسی شود و ایرادات آن رفع و مجدد به فرمانداری ارسال شود.

وی گفت: چهار عضو شورای شهر طی نامه‌ای اعتراض خود را نسبت به مصوبه عوارض شهری در شش بند به ما ارسال کردند به هر حال شهرداری حافظ منافع مردم باید باشد و امکانات شهری در اختیار مردم قرار دهد و از طرفی باید درآمد داشته باشد تا هزینه کند ما نیز باید جوابگوی مردم باشیم و به گونه‌ای اقدام کنیم مردم تحت فشار قرار نگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار