امام‌جمعه مهریز:
امام‌جمعه مهریز در جلسه شورای عتبات عالیات شهرستان مهریز، گفت: باید فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) فراگیر شود.
کد خبر: ۷۱۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 20 February 2019

سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه، چهارمین جلسه شورای عتبات عالیات شهرستان مهریز به ریاست حجت‌الاسلام محی‌الدینی، امام‌جمعه مهریز و با حضور اعضا و رابطین این ستاد در محل سالن اجتماعات اداره آموزش‌وپرورش این شهرستان برگزار شد.

امام‌جمعه مهریز در این جلسه با اشاره به باورهای ریشه‌دار مردم شهرستان مهریز و اعتقادات عمیق آنان نسبت به ائمه اطهار (ع) خاطرنشان کرد: در ایام زیارت اربعین، برای کمک به موکب انصار المهدی شهرستان مهریز، مردم باوجود گرانی ها کمک‌های نقدی و غیر نقدی فراوانی کردند و این نشان‌دهنده باورهای قوی مردم نسبت به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است.

حجت‌الاسلام محی‌الدینی بابیان اینکه عشق به حضرت سید الشهداء (ع) جهانی شده است تأکید کرد: باید فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) فراگیر شود، همان‌طوری که زیارت اربعین و پیاده‌روی در مسیر کربلا یک فرهنگ شده است و هرسال میلیون‌ها نفر از سراسر جهان در این حرکت فرهنگی و معنوی عظیم مشارکت می‌کنند.

وی همچنین افزود: تجهیز هر چه بیشتر عتبات عالیات موجب رفاه حال زائران می‌شود و خیروبرکت آن نصیب مؤمنین می‌شود. امیدوار هستیم که در ادامه این کار فرهنگی، با ساخت زائرسرا در شهرهای مذهبی عراق، شرایط بهتری برای اسکان زائران ایرانی فراهم شود.

رییس ستاد عتبات عالیات شهرستان مهریز تصریح کرد: در حال حاضر وهابیت در شهرهای مکه و مدینه و در کنار قبرستان بقیع و تربت پاک ائمه علیهم‌السلام به‌ویژه در ایام حج علیه فرهنگ شیعی و قداست خاندان پاک رسول‌الله اقدام به چاپ کتاب و نفرت پراکنی می‌کند. فرهنگ‌سازی در مقابل این جریان‌های انحرافی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

محی‌الدینی همچنین وفات حضرت ام‌البنین را تسلیت گفت و با تکریم مقام مادران شهدا عنوان کرد: هرسال برای تأمین امنیت مردم، تعدادی از مرزداران رشید کشور به شهادت می‌رسند. برخی با طرح مسائل انحرافی، کمک‌های ایران به سوریه و عراق را زیر سؤال می‌برند. اگر در کشورهای آشوب‌زده منطقه برای تأمین امنیت هزینه نکنیم، ناامنی در مرزها و مناطق مختلف کشور بیداد می‌کند. باید فتنه قبل از رسیدن به مرزهای ما در آن مناطق خاموش شود.

در ادامه سید علی کارآموز، رییس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان مهریز گفت: امام شناسی و ترویج معنویت و اخلاق در مدارس می‌تواند موجب علاقه و شناخت بیشتر دانش آموزان نسبت به اهل‌بیت (ع) شود و آنان را برای مشارکت در ساخت عتبات عالیات هرچند کم ترغیب می‌کند و برپایی موکب در مدارس نیز در ایام محرم موجب خیر و برکت و تقویت باورهای دانش آموزان می شود.

دبیر ستاد عتبات عالیات مهریز همچنین با اشاره به مشارکت و حمایت‌های بانوان شهرستان در ساخت عتبات عالیات خاطرنشان کرد: سال گذشته 15 میلیون تومان وجه نقد و مواردی غیر نقدی توسط خواهران برای ساخت عتبات عالیات جمع‌آوری‌شده است و تاکنون ۱۵ سند افتخار برای فعالان این حوزه صادرشده است که این رقم تا عید نوروز به ۲۰ سند افزایش می‌یابد.

محمدعلی زارع با قدردانی از کمک‌های مردم، مبلغ جمع‌آوری‌شده برای کمک به برپایی تنها موکب مهریز در ایام اربعین را 200 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: سعی شده است این مبلغ در جهت خرید وسایل و امکاناتی صورت گیرد که به‌عنوان سرمایه شهرستان و برای استفاده در سال‌های آینده حفظ شود و در حال حاضر نیز مهم‌ترین پروژه عتبات عالیات، ساخت صحن حضرت زینب (س) در جوار حرم حضرت امام حسین (ع) است که 55 هزار مترمربع وسعت و 150 هزار متر زیربنا دارد.

چاپ فصلنامه، دعوت از فرهنگیان و دانش آموزان و اولیاء آنان برای مشارکت داوطلبانه در ساخت عتبات عالیات، برپایی دار قالیبافی در محلات و روستاهای مختلف، فرهنگ‌سازی کمک به عتبات عالیات در شهرستان و در مدارس به‌ویژه در فضای مجازی برای دفع شبهه افکنی ها و هجمه‌هایی که علیه مذهب تشیع صورت می‌گیرد، از مسائلی بود که توسط حاضرین و رابطین ستاد عتبات عالیات در این جلسه مطرح گردید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار