مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با بیان اینکه خانواده‌ها باید با تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی آشنا شوند گفت: ۵ هزار کاربر با اولویت کارمندان دولت می‌توانند در استان یزد از نرم افزار ""مجاز یار " استفاده کنند.
کد خبر: ۷۱۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 20 February 2019

فخرالسادات خامسی هامانه در شورای اداری استان یزد که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای اظهار داشت: امروزه به شکلی پیش می‌رود که اغلب افراد از شبکه‌های مجازی استفاده می‌کنند که در کنار مزایایی که دارد، معایب بسیاری نیز به همراه دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با بیان اینکه اغلب این شبکه‌های مجازی در سیطره قدرت‌های بزرگ است که بتوانند اهداف خود را به پیش ببرند گفت: ما باید به شکلی در کشور برنامه ریزی و عمل کنیم تا بتوانیم از این شبکه‌ها به خوبی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: این شبکه‌ها تبدیل به پدیده آسیب‌زا و آسیب دیده تبدیل شده و افراد زیادی ساعت عدیده‌ای از زندگی خود را به جای اینکه به اندیشیدن و زندگی واقعی بگذرانند، در این شبکه‌ها سیر و به شکل ناپسندی از روابط شبکه‌ای می‌پردازند.

خامسی هامانه ادامه داد: اگر این شبکه‌ها به درستی استفاده قرار می‌گرفت می‌توانست اثرات مثبت بسیاری را در پی داشته باشد ولی متاسفانه به درستی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و به همین دلیل سبب بروز مشکلات زیادی در سطح کشور شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به خطرات شبکه‌های اجتماعی گفت: سازمان امور اجتماعی کشور در راستای کنترل ملی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نرم افزار مجاز یار را راه اندازی کرده است که اهداف بسیاری را در این زمینه پیگیری می‌کند که مهمترین آن آشنایی خانواده‌ها با تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی است.

وی اضافه کرد: برنامه آموزشی مجاز یار، سیستمی مبتنی بر تلفن همراه است که می‌توان آن را کنترل کرد و در این راستا برای استان‌ها یک سهمیه در نظر گرفته شده است که در استان یزد 5 هزار کاربر با اولویت کارمندان دولت و خانواده‌هایشان در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار