ريیس اتحادیه بزازان يزد :
ريیس اتحادیه بزازان يزد گفت: هر چند تاکنون افزایش قیمت در حوزه فروش پارچه اتفتاق نيفتاده ولي با توجه افزایش نرخ دلار و تاثیر آن بر تجارت پارچه چنين احتمالي دور از ذهن نيست.
کد خبر: ۷۱۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 20 February 2019

«حسین قزوینی» با اشاره به فروش فوق‌العاده این صنف در آستانه عید نوروز، اظهار کرد: روند فروش فوق‌العاده این صنف با توجه به درخواست افراد به اتحادیه، بررسی فاکتورها و روند برگزاری فروش و صحت و سقم آن اتفاق می‌افتد.

وی از احتمال افزایش قیمت در واحدهای صنف بزازان تا عید نوروز خبر داد و گفت: هر چند تاکنون افزایش قیمتی در مورد پارچه نداشته‌ایم اما به دنبال افزایش نرخ دلار و تاثیر آن بر تجارت پارچه، احتمال افزایش قیمت در این واحدها وجود دارد.

این مسئول تاكيد كرد: خوشبختانه صنف بزاز و پارچه‌‌فروش یکی از کم تخلف‌ترین اصناف در يزد است هرچند كه که طي بازرسي‌هاي محسوس و نامحسوسي كه از واحدها صورت مي‌گيرد، همواره مشکلاتی مانند عدم برخورداری از پروانه كسب مشاهده مي‌شود که برخورد با چنين مواردي به دللي کمبود نیرو در اداره اماکن و روند کند رسيدگي دشوار است.

وی عمده پارچه‌های بازار يزد را مربوط به توليدات خارجي دانست و تصریح کرد: متاسفانه حدود 10 تا 15 درصد پارچه‌های بازار يزد در داخل كشور توليد و مابقي از خارج كشور تامين مي‌شود.

قزوینی تنها يك درصد پارچه خارجي موجود در بازار يزد را قاچاق عنوان و اظهار كرد: برخورد‌هاي شدید قانوني و به صرفه نبودن فروش پارچه‌های قاچاق باعث شده كه شاهد عدم ورود پارچه‌های قاچاق به بازار استان مگر در مواردي اندك باشيم.

وی تعداد فعالان بازار پارچه يزد را 260 مورد ذكر كرد و گفت: يكي از مناطق اجتماع بزازان يزد در خيابان دكتر مسعود(نعيم‌آبادي) است كه به دليل وجود محل پارک مناسب و دسترسي بهتر مورد استقبال برخي فعالان اين صنف قرار گرفته است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار