امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد با بیان این که متأسفانه پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف کند است، گفت: علم آموزی بدون تقویت تعهد دینی فایده‌ای ندارد.
کد خبر: ۷۱۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 21 February 2019

آیت الله«محمدرضا ناصری یزدی» در جریان دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این که تمام دستگاه‌های اجرایی باید در چهل سالگی انقلاب عملکرد خود را مورد ارزیابی دقیق قرار دهند، اظهار کرد: ایران به انسان‌های اهل فکر و تحقیق نیاز جدی دارد.

وی با بیان این که توسعه بیش از پیش کشور به خلاقیت و تصمیم گیری‌های نوآورانه نیاز دارد، افزود: متأسفانه پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف کند است.

امام جمعه یزد پیشرفت سریع در صنایع عمومی را ضروری دانست و گفت: جوانان آن طور که باید صاحب فکر، اندیشه و نوآوری نیستند.

ناصری یزدی در ادامه با بیان این که دانشگاه نباید فارغ التحصیل بیکار داشته باشند، تصریح کرد: تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار باید در اولویت اجرایی مسئولان اجرایی و دانشگاهیان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد نهادینه شدن تفکر و تعقل را دو محور اصلی فعالیت آموزش و پرورش و آموزش عالی دانست و بیان کرد: اساتید باید دانشجویان خود را جدی در حوزه علم و تهذیب بار بیاورند.

این مسئول با بیان این که استعداد جوانان ایرانی قابل قبول است، بیان کرد: پیشرفت کشور مستلزم تقویت احساس مسئولیت جامعه علمی است.

روحیه تعهد و اعتقاد دینی را از دیگر ضرورت های آموزشی برای پیشرفت کشور دانست و بیان کرد: هر قدر تعهد دینی در جوانان و دانشجویان بیشتر باشد، احساس مسئولیت در قبال توسعه کشور افزایش می یابد.

امام جمعه یزد بسیاری از مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را ناشی از عدم تعهد دینی عنوان کرد و افزود: علم آموزی بدون تقویت تعهد دینی فایده‌ای ندارد.

ناصری یزدی در پایان با بیان این که خوشبختانه جوانان ایرانی انسان هایی متعهد به خاک و کشور هستند، گفت: علم و عمل دو بال قوی برای ساخت آینده به وسیله جوانان متعهد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار