وزیر علوم تأکید کرد:
وزیر علوم با بیان این که رشد بیش از پیش علمی کشور مستلزم ایجاد هم‌افزایی دانشگاهی است، گفت: ایجاد شبکه‌های علمی تنها راه توسعه واحدهای دانشگاهی کشور است.
کد خبر: ۷۱۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲ 21 February 2019

دکتر«منصور غلامی» در جریان سفر خود به استان با حضور در مراسم بزرگداشت سی سالگی تأسیس دانشگاه یزد با بیان این که شروع دهه پنجم انقلاب اسلامی از جمله رویدادهای مهم نظام است، اظهار کرد: بزرگداشت سی سالگی دانشگاه یزد ذکر خوبی است و همیشه بیان خوبیها خوب است.

وی ایران را به عنوان کشوری که از دیرباز مهد دانش و دانشگاه بوده معرفی کرد و افزود: قدیمی‌ترین دانشگاه جهان توسط یونسکو در ایران اسلامی ثبت شده است.

وزیر علوم در ادامه با بیان این که علوم به سرعت گسترش و تحول پیدا می‌کنند، گفت: ایجاد قدرت‌های وسیع نظیر قدرت های اقتصادی یکی از کاربردهای علم در توسعه جوامع است.

غلامی با اشاره به این که ایران رتبه 16 تولید علم در دنیا را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بسیاری از دستاوردهای دانشگاهی ایران طی 40 سال گذشته اتفاق افتاده است.

این مسئول با بیان این که امروز تمام امور کارشناسی کشور توسط نیروهای بومی و داخلی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: نیروهای تخصصی با رشته های مختلف در دانشگاه های ایران تربیت شده و منتظر جذب هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود توجه ویژه به بحث کارآفرینی از جمله اقدامات جدی در دستور کار وزارت علوم است، گفت: راه‌اندازی 43 پارک علم و فناوری در کشور و ایجاد 190 مرکز رشد در حوزه دانشگاه‌های وزارت علوم از جمله ظرفیت های موجود برای تقویت حوزه کارآفرینی است.

وی با بیان این که توجه به نسل چهارم دانشگاه‌ها از جمله مهمترین محورهای اجرایی وزارت علوم است، اظهار کرد: توجه به ارتقاء صنعت، حل چالش‌های پیش رو به ویژه در شرایط تحریم فعلی، راه‌اندازی خوشه‌های علمی در دانشگاه‌ها، از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وزیر علوم با اشاره به این که رویکرد به سمت دانشگاه جامعه محور در کشور آغاز شده است، افزود: دخالت دانشگاهیان در امور توسعه‌ای کشور اتفاقی میمون و مطلوب است.

غلامی در پایان با بیان این که ایجاد شبکه‌های علمی از جمله ضرورت‌های اجرایی در حوزه توسعه دانشگاهی است، تأکید کرد: رشد بیش از پیش علمی کشور مستلزم ایجاد هم افزایی بین واحدهای دانشگاهی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار