اجرای طرح دانشنامه ازدواج ویژه جوانان روز پنجشنبه با حضور تعدادی از مسئولان استان یزد و با هدف ارائه آموزش های لازم به این قشر نسبت به ازدواج آگاهانه در مرکز استان کلید خورد.
کد خبر: ۷۱۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ 21 February 2019

مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد در آیین آغاز به کار این طرح گفت: در این ارتباط کارگاه‌های آموزشی به مدت 16 ساعت با موضوع مهارت‌های پیش از ازدواج و ارزیابی های روانشناختی قبل از ازدواج برای جوانان به صورت رایگان برگزار می شود.
فخرالسادات خامسی هامانه سرفصل طرح مورد اشاره را اهمیت و ضرورت ازدواج ، آشنایی و جذابیت، معیارهای انتخاب همسر، نامزدی و خواستگاری ، ابراز عشق، محبت و علاقه در سال اول زندگی مشترک و سال های بعد بیان کرد.
وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان، دانشجویان و خانواده ها می توانند برای شرکت در دوره های آموزشی که در چهار مرکز مشاوره استان در نظر گرفته شد ،ثبت نام کنند.
خامسی هامانه هدف از اجرای این طرح را ازدواج آگاهانه جوانان و پیشگیری از طلاق میان زوج های جوان در سال های نخست ازدواج بیان کرد و افزود: برای اجرای این طرح چهار میلیارد ریال بودجه جذب شده است.
وی تصریح کرد: طلاق های زودهنگام به طور معمول در پنج سال اول زندگی زوجین رخ می دهد و باید با آگاه کردن جوانان و آموزش در کاهش آمار طلاق گام برداریم.
همچنین مدیرکل بهزیستی یزد گفت: طرح دانشنامه ازدواج ویژه جوانان با هدف آموزش مهارت های زندگی و پیش از ازدواج به جوانان و تشویق آنها به تشکیل خانواده آگاهانه اجرا می شود.
جلیل عفتی با بیان اینکه متاسفانه نیمی از طلاق ها در پنج سال اول زندگی مشترک اتفاق می افتد، افزود: در استان به ازای چهار ازدواج یک مورد طلاق رخ می دهد.
وی به ضرورت آغاز آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت های اولیه زندگی در نظام آموزشی تاکید کرد و گفت: این آموزش ها به عنوان یکی از راه های پیشگیری از طلاق، مطرح است زیرا مشاوره‌های ازدواج صحیح و آموزش مهارت‌های زندگی به زوج‌ها تا حد زیادی از آمار طلاق می‌کاهد.
تاکنون آمار رسمی از تعداد پسران و دختران ورود به سن ازدواج در استان منتشر نشده است.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 49 درصد آن را زنان تشکیل می دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار